Lokomotiva 263 je jednosystémová lokomotiva určená pro provoz pod trakční soustavou se střídavým proudem o napětí 25 kilovoltů 50 Hz. Lokomotiva je přezdívána Princezna a dle starého systému značení jí náleží řada S 499.2.

Dva prototypy lokomotivy byly plzeňskou Škodovkou (tovární typ 70E) vyrobeny v roce 1984 a o rok později předány Československým státním drahám. Dalších deset lokomotiv bylo dodáno v roce 1988 do lokomotivního depa v Bratislavě. Po rozdělení Československa zůstaly v Česku pouze zmíněné dva prototypy. Slovensku připadla celá desetikusová série, která je nyní provozována Železniční společností Slovensko, která stroje nasazuje na tratě v oblasti Bratislavy a západního Slovenska, které jsou elektrizovány soustavou 25 kV 50 Hz. Oba české kusy jsou provozovány v DKV Brno a slouží k vozbě osobních vlaků.

Stavba lokomotivy vychází z II. generace lokomotiv Škoda, je tedy téměř shodná s řadou 163a 363. Naopak elektrická část se podstatně liší. Maximální rychlost lokomotivy je 120 km/h.

Text převzat z Wikipedie

Model je postaven kombinací tovární lokomotivy 372 Kuehn a doplňků - leptů pro rekonstrukci - přestavbu na řadu 263.

- Tuto sadu leptů nabízíme k prodeji i samostatně.

- Nabízíme za poplatek osazení našich leptů na Vaši kastli 372.

- Hotový model je pouze na objednávku.

- Jiné barevné kombinace jsou možné, verze ČSD / ČD

( vše o této přestavbě na řadu 263 najdete v položce v menu ,,Návody,postupy,, )


Výhody :

- loukoťová kola

- lepší vzhled pantografů ( proti Tilligu )

- příprava na digitál

- tichý chod

- zůstává tovární stanoviště ( lze kombinovat s leptem 163 IN - stanoviště bez kontroleru )

- zůstává čelní tovární zasklení

- KKS

- pluhy

- jímky

- tažná síla, bandáže, atd.. 


Fotogalerie neobsahuje žádnou fotku.

Lokomotiva 263 011-9 vznikla přestavbou lokomotivy 372 012-5 od firmy Kuehn-modell.


 
 
 
 
263 011-9 263 011-9
263 011-9 263 011-9
263 011-9 263 011-9
263 011-9 263 011-9
263 011-9 263 011-9
263 011-9 263 011-9
263 011-9 263 011-9
263 011-9 263 011-9