Pokračování stavby DCC kolejiště TT
První půlka roku 2017 byla prakticky bez zásahů do dalších staveb, co se kolejiště týká. Čas byl věnován spíše modelům, které budou sloužit v provozu na kolejišti, nebo různým dílům, které se pro kolejiště můžou hodit :)
Níže na dvou fotkách je celkový pohled na stav kolejiště z 25.5.2017 - včetně pracovního bordelu pod ním :)
11.2.2017 *** Oslavilo naše kolejiště své druhé narozeniny ***
1.3.2017 - Byla zadána novinka - plastový podchod
Březen 2017 - Postavené vraky a pojízdné modely vozů Has, DPost, 051, PA300, MUV69.2, WR, vše z leptu...
Koncem března přišla řada na osvětlování "starších" vozů...
Duben 2017 - Další sestavené vozidlo 799. Zdigitalizování starších elektrik...
Stavba vozů Es - ucelenka
Stavba lok. 150 z leptu DK
Květen 2017 - Stavba vozů s oplenem a bez něj :)
13.5.2017 - Koncová stanice našeho kolejiště poznala nového majitele. Níže je videjko poslední obsluhy ŽST Vrškovice. Koncová stanice - celý segment se postaví znovu, stanice bude cirka o dvě koleje rozsáhlejší, trať lokálky se navíc trochu natáhne...
V druhé půlce května byl prostor pro stavbu 12 vozů z leptu do ucelenky - přeprava dřeva
25.5.2017 - Zdigitalizované 3 starší modýlky elektrických lokomotiv - odlitky na mosazných pojezdech
122.018 / 130.018 / 140.072
1.6.2017 - Dokončený model ČSD SM 487.0001 (560.001) a tím také celá prototypová jednotka s řídícím vozem z roku 1966
3.6.2017 - Zdigitalizovaná starší lokomotiva 121.009 - upravený odlitek na mosazném pojezdu
5.6.2017 - Zdigitalizovaný starší stroj 182.130 nezvukovým dekodérem MX622. Odlitek na mosazném pojezdu
19.6.2017 - Nový přírůstek do depa DCC ČSD 162.058 - přestavba z ř. 372
22.6.2017 - Lakovnu opouští nová DCC 363.058 - přestavba z ř. 372
24.6.2017 - Limitka od Tilliga 742.399
Video speciál - ke 4. narozeninám stránek :)
29.6.2017 - Díky jednomu modeláři vznikla budova ŽST Praha Vysočany :)
3.7.2017 - Malá limitovaná série hotových modelů sněžných fréz KSF. Tyto modýlky bylo možné zakoupit :)
13.7.2017 - Do našeho depa se dostala i T478.1099 od f. MTB
27.7.2017 - Pod depo Turnov byl přiřazen stroj ř. 735 od f. MTB, patina je od Majka. Stroj bude sloužit výhradně v osobní dopravě na trati Turnov - Praha, právě s vozy Balm / Bix 020
1.8.2017 - Protože kolejiště začíná být na obsluhu vozidel, výhybek a cest rozsáhlé, je nutné pomalu přejít na ovládání pomocí PC. Program k ovládání bude TC, centrála DR5000. S tím je spojené postupné přeelektrikování, nebo předrátkování kolejiště. Aby to fungovalo, je potřeba zapojit patřičné dekodéry, kodéry, atd :) Bude to hraní, laborování, testování, ale TC by měl umět i zcela automatický provoz :) A tu jsme u jádra věci, protože je jisté, že toto kolejiště bude někdy v průběhu času veřejnosti přístupné :)
4.8.2017 - Nové srdce pro kolejiště - centrála DR5000 :) V první zátěžovém testu vydržela současnou jízdu šesti zvukových mašin ( se zap. zvukem, ač to byl už randál ), jedné nezvukové - mosazný pojezd a pár zapnutých vozových dekodérů...a stále držela, tedy její hranice zatím nenalezena, tomu odpovídá i silné trafo popisující hodnotu 4,5 A ( Trafo Roco / MM ze setu dávalo jen 3,6 A ).
Dalším testem byla funkčnost ovládání přes wi-fi
11.8.2017 - Nové roubenky a hospodářské stavení od šikovného modeláře, zatím jen tak položené do terénu :)
12.8.2017 - Nové videjko
15.8.2017 - Malá zásoba / výroba keříků na zimu. S novou přírodní korunou to jde rychle, níže je připraveno cirka 200 kousků :)
Zdigitalizování stroje 735. Za cenu zachování průhledu kabiny je z repra odejmuta ozvučnice...
Nové videjko s novým strojem...
23.8.2017 - Do ŽST Praha Vysočany byla předána ubytovna - stavba v základu dle skutečné předlohy. Délka budovy je 40 cm.
Další malé stavby našly prozatimní místo kolem dvoukolejky :)
30.8.2017 - Celkový budoucí náhled / plánek kolejiště. Díky tomu, že se ke stávající místnosti 24 m připojí letos přístavba o rozloze 15 m ( 5 x 3 m ) s vchodem pro návštěvníky expozice, vznikne nově prostor pro ŽST Turnov, ŽST Hrubá Skála ( Malá Skála ) a jejich spojení smyčkou / trať 030 a 041. Na trati 070 vyroste před Turnovem malá zastávka Březina. Na hlavní trati najde své místo Výhybna Vítkov. Skrytá nádraží jsou pouze jednoduše naznačena, každé bude mít určitý počet odstavných kolejí. Hlavním námětem, jak je z plánku poznat je trať 070 Praha - Turnov a trať 231 Praha - Kolín. Ve stávající místnosti dojde k velkým úpravám na segmentech v pravé části. Nově vznikne ŽST Čelákovice s odbočnou lokální tratí a nad ní původní koncová stanice Vrškovice. Trať 070 bude navíc prodloužena v úseku mezi zastávkou Dolní Jeřičky a ŽST Nová Lhota. Také dojde k malému přejmenování. Dolní Jeřičky budou nově pod názvem Zdětín u Chotětova. V pravé části pokud vyjde místo vyroste ŽST Chotětov. Současná zastávka na trati 231 v esíčku bude zrušena.
Níže už pohled na zakreslenou přístavbu. Zemní práce začnou každým dnem :)
Zastávka s původním vymyšleným názvem Praha - Sady je přejmenovaná dle skutečné předlohy Zeleneč, tomu odpovídá i nová nádražní budova :) Stavbu stačí už jen usadit do terénu.
3.9.2017 - Plánky skutečných stanic : Hrubá Skála, Praha Vysočany, Čelákovice, Chotětov a Turnov
6.9.2017 - Přístavba ve stavbě :)
9.9.2017 - Přístavba ve stavbě - základy a deska :) Po délce přístavby bude ŽST Turnov, v jednom rohu s depem, v druhém rohu u vstupu pak bude spojení tratí 030 a 041 :) Viz zelený plánek.
20.9.2017 - Přístavba ve stavbě - už nám to roste. Sice teď bude více "zednických" fotek, než těch s vláčky, ale patří to k tomu, jak vlastně vůbec místnost pro další vláčky vznikla :)
22.9.2017 - Přístavba ve stavbě - dnes je poznat, kudy k nám na výstavu :) Do Prahy bylo přivezeno pár nových metrů kolejiva..
24.9.2017 - První papírová verze plánku vedení tratí v přístavbě. Aby mezi Prahou Vysočany a výh. Vítkov byla trať delší než půl metru, bylo nutné trať natáhnout dlouhým závitem. Musí se vybourat i tunel do zdi. Se závitem vychází širá trať už pěkných 4,7 m + 3,3 m. Celkem dobře vyšlo stoupání tratí a jejich rozdílná výška v terénu ( směr od diváka -3 cm / 0 cm / 9 cm / + 17 cm ). Zeleným fixem je označena lokálka směřující na nezakreslený Turnov.
25.9.2017 - Druhá papírová verze plánku vedení tratí. Navíc s možností vrácení soupravy zpět do skrytého nádraží ( modrá trať ). Plánek níže je hned 2*, jednou s tím jak vedou tratě v tunelu a jednou se zelení...Trať z Turnova na Liberec je zatím otevřená, může končit dle nákresu - pouhým tunelem a nic víc ( výluka na trati ), nebo bude pokračovat podél stěny cirka dva metry a opět svou cestu ukončí ve slepém tunelu...Červená trať z Vysočan na Libeň je určená především pro nákladní vlaky. Výh. Vítkov je proti prvnímu nákresu více přiblížena předloze - zakřivení tratě...Asi největší plus je delší vzdálenost mezi zastávkou Březina a výh. Vítkov, tím je hned více prostoru pro vesnici :) Poslední fotografie je pohled na Turnov ( od Jičína ).
25.9.2017 - Pokračování papírového plánku kresleném v měřítku 1:10. ŽST Turnov a přilehlé tratě 030 ( červená ) a 041 ( zelená ). Na lokálce 041 je navíc vložena zastávka Turnov město a Karlovice-Sedmihorky, teprve až pak bude Hrubá Skála s mech. vjezdy :) U vchodu bude mezi tratěmi náznak Jizery. Hrubá Skála bude pod úrovní Turnova cirka - 10 cm. Turnov má také točnu, u které bude větší výřez desky využitý i do ostatních stran. Bude dána vzdálenost ke středu točny 50 cm, k L zhlaví Vítkova 70 cm a k zastávce Březina ještě dosáhnutelných 80 cm. Posledních 5 kolejí v Turnově bude sloužit pouze pro odstavené vraky vozidel. Výhybky budou od f. Kuehn. V plánku jsou také zakreslená ( oranžově ) okna v místnosti přístavby.
Pohled od 13. koleje / služebně 23. kolej
1.10.2017 - Pokračování papírového plánku. Původně zamýšlená stanice Chotětov ( na zelené trati 070 ) moc nevychází do prostoru s celkem - první foto níže. Proto vzniknul upravený nákres - druhé foto, kde Chotětov nahradila malá koncová stanice Mochov vedená z Čelákovic - obě stanice jsou dle předlohy. Poslední foto je pohled na celek s ponechanou mezerou mezi deskami v daném měřítku plánku, ( není zde zakreslena ŽST Praha Vysočany a Nová Lhota ). Ovládání bude ve výřezu u ŽST Čelákovice, V původním / jediném vchodu do místnosti. Na plánku je také znovu zakreslená koncová stanice Vrškovice. Stavba celého projektu bude rozdělena na 3 základní etapy. Výh. Vítkov a její okolí, vč. Hrubé Skály, dále Čelákovice, Mochov a okolí, závěrem pak samotná ŽST Turnov. Vítkov by mohl ( měl ) být hotov koncem tohoto roku ( záleží jen jak rychle bude přístavba dokončena ), materiál na stavbu okolí Vítkova je tak nějak již připraven. Čelákovice v roce 2018 a Turnov asi následný rok...
2.10.2017 - Přístavba ve stavbě
9.10.2017 - Přístavba ve stavbě - dokumentace z minulého týdne. Trámy, OSB desky 22 mm, topení, zářivky, vchodové dveře...
10.10.2017 - A máme stromeček :) Ve Vysočanech začala plná výluka...z prozatimních desek bylo vše sneseno...
16.10.2017 - Uvnitř omítnuto, venku dodělaná atika, částečně zatepleno - od zahrady, pokládka střešní krytiny :) Už se to začíná zatahovat...
19.10.2017 - Pokračování s přístavbou a výh. Vítkov v modelu :) Budova postavená od šikovného modeláře...
24.10.2017 - Pokračování s přístavbou - z venku téměř hotovo :)
29.10.2017 - Pokračování výluky u Vysočan - nejprve se musel udělat trochu prostor...
Následně začalo bourání stávajícího s ohledem na minimum poškození. Nakonec se zadařilo
Veškerý bordel je vidět na desce ( trocha pěny ). Tato zastávka se použije do protějšího rohu v místnosti před koncovkou Vrškovice. Teď vzniknul prostor pro bourání do zdi - dle kresleného plánku viz např. aktualizace z 1.10.2017...
2.11.2017 - Pokračování s přístavbou - úprava terénu okolo
5.11.2017 - Pokračování s přístavbou - konečně má voda kam téct :)
Prosinec 2017 - Zima udeřila, co se s přístavbou stihlo je vidět níže, opět byl čas věnován stavbě různých modelů z leptů :) Zásoby stromků dodal Aleš Okša
Od Vánoc je na kolejišti k vidění také EC 8 :) Vzniká ucelená souprava vozů Sgs, přišla další várka stromků od Aleše a várka 20 kusů lampiček do zastávek...
Pokračování stavby kolejiště v roce 2018 najdete ZDE
Poslední aktualizace 2.2.2018