Pokračování stavby kolejiště TT "v zašívárně" v roce 2020
Kolejiště v hlavních bodech :
2015 - 11.únor - první segment // Březen - krajina N.Lhoty. // červen - první jízda celým okruhem "U" // 5.září - přemístění do zašívárny, stavba 3.k. skryťáku pod N.Lhotou // dále krajina // 2.listopad - přechod z analogu na DCC
2016 - leden - krajina Trosky // únor - reko původní "Praha" změna na Praha Vysočany a zrušení 3.k. skryťáku pod N.Lhotou. Na kolejišti přes 1000 stromů a keřů // září - skály pod Lhotou // 5.říjen- nastavení N.Lhoty // říjen - krajina Vysočany a díl Zeleneč
2017 - 13.květen - původní Vrškovice prodej // 30.srpen - info o přístavbě // září - listopad - stavba přístavby
2018 - únor - reko Vojtov zastávka // dále nástup k ČD a proto delší pauza
2019 - 19.červenec - rám pro druhé Vrškovice // srpen - Mochov // září a říjen - budovy // 29.prosinec - silo - budova č. 100
2020 - leden - budovy, auta // květen - krajina Vojtov a Vrškovice // 5.červen - propojení s přístavbou // červenec - výzdoba stěn a nové vitríny / září - nový terén u Dolních Jeřiček a Zelenče
29.1.2020 - Postavený a patinovaný hrad s provozním názvem "Alfstet", našel své místo na vrchu jednoho z kopců. Ač to není z prvního pohledu vidět, v hradu je na různých místech cca 20 postaviček.
30.1.2020 - Dva nové pásové dopravníky Auhagen. Ze zbytků, náhradních dílů z pytle od Deltaxu bylo sestaveno 10 vozidel, převážně Ifa. Většina je patinována a osazena řidiči.
31.1.2020 - Odpočinková stavba - 4 různé kousky za stopade :)
11.2.2020 - Kolejiště má 5. narozeniny :)
28.3.2020 - Pro kolejiště byl pořízen tovární stroj 842.004 od MTB, který bude přeznačen třeba na 842.009 depa Turnov, dle roku cca 1993. Na kolejišti / trati 070 Praha - Turnov bude sloužit spolu s vozy 021, nebo 042, ty jsou z naší produkce leptaných stavebnic. Video níže není recenzí motorového vozu 842, ale pouze první dojmy po rozbalení a vyndání MV z krabičky. Uvidí se, až dojde k dalším testům na trati v kolejišti, kde motorák musí rozhodně dostat min. jednu nápravu s bandáží ! To ale lze, až někdy příště dostane mašina svůj dekodér. Druhá část videa ukazuje možné řazení MV dle skutečnosti, dle užitečných stránek vagonweb.cz
Přechod barev červená a šedivá je oproti první sérii lépe podchycené, krémový pruh zůstal bohužel širší, to je vidět při spojení např. s vozem 042, ten má správně široký pruh 600 mm / v TT 5 mm, proti širšímu pruhu u 842.
2.4.2020- Test s bandáží MV 842 ( analog )
23.4.2020 - DCC 842.009. Stroj dostal dekodér, kostka je umístěná po vzoru Petra S. do nástupního prostoru, osvětlení interiéru je při F5, dálková světla el. oddělena od F0, změna na F2. F1 jsou konce. Některé díly přestříkány, dle stavu skutečného stroje 009 v roce 1993, houkačky, čelníky, pulty. Motorák dostal dávku cestujících a fíru na každou stranu - zboží z naší nabídky. Druhá fotka níže ukazuje stav interierových sm led original, bohužel motor vypadá že hoří, takže došlo na zatírání ledek barvou ze stran - foto třetí. Ještě by to chtělo trochu ubrat, nebo zatřít, zakrýt plast interiéru zevnitř, naopak dálkové světlo mohlo svítit více - slabší odpor, takto působí jen jako tlumené. To se doladí třeba při další rozborce - revizi, někdy příště :)
Stěrače by měly být barvy černé, jsou ale osazeny vlastní - leptané z alpaky. Písečáky jsou dolepeny, potřeba jich je 8 ks na motor, u jednoho motoráku byl pouze výlisek 6 ks u druhého v sáčku po jednom celkem 9 ks. Takže celkem jeden písečák chybí. V provozu bude jeden motor tahat dvě 021 a druhý motor dvě 042. ( Páteční varianta motor+motor+vozy také není špatná ).
Na závěr se může zdát, že pouhé osazení dekodéru je věcí na 5 minut, toto celkové dobastlení HV však trvalo půl dne. Na motoru zatím nesedí jeho číslo.
Tady už motorák zapisuje své první kilometry :)
Videjko s 842.009
7.5.2020 - Pokračování s krajinou u Vojtova. Prvně použitá perlinka, jako základ dna, dále už jen pěna s následným ořezáním. Pod tratí povede spojovací cesta, silnice od Majdova do Vojtova.
8.5.2020 - Na víkendové ježdění k nám zavítal stroj 860 ( leptík z naší produkce, který přivezl kamarád ).
11.5.2020 - Pokračování s krajinou u Vrškovic.
15.5.2020 - Pokračování s terénem. Hrad je navýšen a tím více zapracován do krajiny.
16.5.2020 - Po více než dvou letech je tu konečně pokračování s přístavbou pro mašinky ( 15m2 ). Otvor pro přenesení váhy - rovina podlahy. Izolace a podlaha, příprava výšky pro dlažbu. K propojení místností dojde už brzy :)
25.5.2020 - Zabetonování futer. Nastavení 12 cm od trámů pro vatu - zateplení střechy ( 16+12 cm ) a rastr pro strop z palubek. Část stropu se využije jako půdička pro pár drobností, krabičky, stromky, keře, materiál ke stavbě kolejiště, apod...Až se osadí vata, dojde konečně už k propojení místností :)
30.5.2020 - Zateplování - první fáze a rastr světlíku.
5.6.2020 - Milník pro kolejiště - propojení místností s celkovou rozlohou 40 m2
6.6.2020 - Dobourání stěny
10.6.2020 - Betonování, začišťování, rohy a dokončovací práce před štukováním. Došlo opravdu i k vedení tunelu zdí - dle plánku..Jen místo Turnova ( na plánku vlevo ), bude pravděpodobně menší stanice a to Mnichovo Hradiště... Možná je opět ve hře i Masaryčka, ještě se uvidí...
17.6.2020 - Místnost je vyštukovaná, připravená k barvě. Pod depo Turnov byl zařazen nový stroj 735.098 a přes Prahu se bude v čele R prohánět "voňavá" 140.071
21.6.2020 - Tady už schne barva na zdi i lak na palubkách. Kolejiště je opět bez plachty a k žádné prachové zkáze nedošlo. Až se osadí nově topení, usadí se zpět koncovka Vrškovice.
Tři "nulky" ve Vysočanech vedle sebe, upravená BTTB, MTB a odlitek a jedna zelená 105 - odlitek ( stříknutá zelenou, po vzoru, když jsem jednu takovou také tenkrát měl...)
1.7.2020 - Strop čeká na olištování. Dosazení nových zářivek a částečné předělání jejich umístění - nově přímo nad segmenty a ne ve středu místnosti...Materiál ke stavbě kolejiště je již uklizen na svém novém místě na půdičce a tak pod kolejištěm vzniknul volný prostor ( dříve to nešlo kam jinam dát ). Zapojení zásuvek je už jen kosmetická záležitost, dále se osadí topení a dodělá se podlaha - pokračující dlažba. Tím bude přístavba dokončena :)
4.7.2020 - Trocha detailů vše rozveselí, aneb, jak vzniká dopravní koutek - kancelář výpravčího :)
7.7.2020 - Zapojené topení a návrat segmentu Vrškovic. Žel.st. Mochov bude umístěna jinam, na protější stranu, nově povede více dle reálné předlohy a to z budoucích Čelákovic, ty vzniknou pod Vysočanama. Místo Mochova vznikne pod Vrškovicemi nová smyšlená koncovka, rozlohou podobná Mochovu, popř. se trať úplně zruší...
12.7.2020 - Pokračování s dlažbou...Nové cedulky a zalaminované a pověšené fotky konkrétních strojů, které jezdí na kolejišti. Zatím jsou nad Vrškovicemi motorové vozy. Elektriky budou zase nad Vysočanama. Kolejištěm se prohnal také praotec 001, na konci s lepťákem Bte / Bp z naší produkce.
15.7.2020 - Oživení holých stěn
20.7.2020 - Zavěšení dvou vitrín nad kolejiště. Než budou vytvořena skrytá nádraží, budou některé modely čekat za sklem, jiné čekají navíc třeba i na své pojezdy, nebo zdigitalizování...Brejlovci a zamrařené z odlitku jsou lakované před cca 12 lety a stále jsou to nedodělky...
26.7.2020 - Vyplnění druhé vitríny. Pro zbývající modely z leptů - vozy Y se pořídí nakonec ještě jedna bílá vitrína, ta bude umístěna místo mapky železnice. Původní hluboká vitrína se zruší.
4.8.2020 - Po delší modelářské odmlce jsou tu postavené tři oplenové vozy ČSD z naší produkce. Pruty kolejí jsou přes celou délku všech tří vozů, na kolejišti by tato souprava už vypadla v prvním oblouku, modely budou jen jako statické, někde na trati, v pracovním úseku. Bez spřáhel, bez ložisek, bez kovových dvojkolí :)
5.8.2020 - Náš lept kontejneru GTT3 jsme nechali zaformovat, zde je výsledek ODLITKU na který není třeba ani bruska, pro příklad je jeden kontejner lakován základní barvou hnědou, druhý šedou a třetí je přímo v barvě odlitku. Kdo nerad pájí, lepí, nebo lakuje, má tu teď možnost snadného a rychlého kontejneru. Kontejner byl připraven dle skutečné předlohy. Přeprava na vozech, ve skladech, do dnešních dní i v depech, jako skladovací prostory. Lept - master vzniknul cca před 2 lety spolu s leptem vozů Res "Baroko" , ty ale bohužel do dnešních dní stále nejsou dokončené do prodejní verze.
Sadu tří kontejnerů GTT3 vč. černých obtisků nabízíme na našem E-shopu za 195 Kč.
7.8.2020 - Dalších 16 budov pro kolejiště. Celkem k dnešku 121 ks :)
14.8.2020 - Nový modýlek EDK 350 pomáhá již staršímu EDK 300 při nakolejení nákladního vagonu Has, který vypadnul na přilehlé výhybce. Po pár minutách byl vůz opět na kolejích.
Do vlečky Preciz byl přistaven nový hlubinový 8. nápravový vůz pro nakládku nadměrného nákladu.
15.8.2020 - Malé a rychlé modelaření za dopoledne. 4 postavené stavby Auhagen ( podobně jako z ledna ) a 3 kontejnery GTT3. Škodovky byly postavené a lakované začátkem srpna.
21.8.2020 - Jednotky Bpjoz a Bpjo.
Jednotka Bpjoz ČSD - I.série bez výhledového okna. Patinovaná, dosazeno přes 130 cestujících, otevřená okna, kinematika Peho, dvojkolí Tillig. Neořezané okapničky nad dveřmi.
Jednotka Bpjo ČD - II.série s výhledovým oknem. Zatím bez cestujících, kinematika Peho, dvojkolí Tillig. Tato přestavba není z naší dílny. Nesedí počet větračů na střeše.
24.8.2020 - Propojování terénu. Jsou to pouze polystyrenové desky, na fotce zatím dva kusy, ještě tam přijde vložit třetí kousek. Všechny jsou pouze vloženy a drží jen tlakem o rám kolejiště tak, aby šly lehce vyndat při údržbě kolejiště. O kus dál kde je už nějaký pátek pěna se dnes potahovalo.
26.8.2020 - Nový stroj řady 771 a natírání terénu. V nově vzniklé vesnici Dolních Jeřiček by mohla jedna stodola "hořet". Hasiči budou už poblíž. Na silnici od Majdova ( je ) bude auto v příkopu, tam vypomůžou záchranáři. Asi nic co by extra ohromilo, to už na jiných kolejištích k vidění je, ale něco se vytvořit musí...Třetí deska polystyrenu s krajinou v přípravě.
6.9.2020 - Natření skal pod hradem a natření třetí desky terénu, vytvoření dalších menších skal
9.9.2020 - Natření silnic a malých skal, tím je terén připraven na finální zeleň
29.9.2020 - Zavěšení třetí vitríny ( asi už měsíc byla připravená na zemi ). Výplňí je až na jeden kousek padesátka leptů, převážně vozů. Tím se uvolnila původní velká skříň se sklem. Zavěšeny byly také další drážní cedule.
3.10.2020 - Pohled na celou zašívárnu
A pár fotek z kolejiště
31.10.2020 - Dva upravené vozy Balm 050. O těchto úpravách najdete vše ZDE
Pokračování stavby kolejiště v roce 2021 ZDE
Poslední aktualizace 31.10.2020