Návody pro stavby interiérů vozů 010, 012 a mot. vozu 810

Návod stavby interiéru vozu 010 - Verze I.

A
D_3


 Základní plastový interiér z výlisku LPH nám poslouží jako základ pro leptané doplňky. Bruskou zrušíme veškeré opěrky sedadel a jedno dlouhé sedadlo na čele ( to které je dál od WC ). Následně po drobném začištění přestříkáme výlisek LPH do světle šedé barvy.

 Oddělíme z leptané sady vnitřní střechu, přepážky, mřížky pro batožinu a sedadla. Ve střeše jsou připravené otvory, jak pro osvětlení, tak pro držadla batohů. Sedadla se nastříkala základní barvou, po zaschnutí pak červenou. Barva madel u sedadel je následně seškrábnutá skalpelem. Nebo se madla sedadel můžou přetřít na černou barvu.

010_lph2
010__in
010__ind

 Při této prvotní stavbě bylo zjištěno, že bude příště lepší sedadla a opěrky nejprve spájet ( slepit ), teprve pak je spojené přestříkat do dané barvy.

 Sedadla mají na svém středu vždy dva zámky - otvory, opěrky mají také zámky, vše přesně pasuje, tím je zajištěn střed opěrek. Madla opěrek směřují vždy do uličky. Poslední sedadla u přepážek madla již nemají. Tento lept - verze I. má tuto malou vadu. Madla jsou na všech opěrkách. Pohodlně ale madlo nůžkami odstraníme. U přepážek můžeme libovolně pootevřít, či zcela otevřít dveře. Ty drží opravdu jen ve svých pantech. Tyto přepážky by měly mít barvu světle hnědou, u této první stavby se ale nechaly ve své stříbrné barvě. 

010__ini
010__inj
010__ink

Mřížky - odkládací prostory zavazadel

- Ohneme 4 nožičky o 90°, u krajních mříží jsou nožičky jen dvě. Samotnou mříž pak ohneme lehce na středu. Nožičky případně dorovnáme tak, aby šly lehce do otvorů ve střeše.

010__inl
010__inn
010__ino

 Část střechy nad WC můžeme ohnout, ( při následném použítí LED povedeme záchodem vodiče od kol ). Zde na fotografiích je pájení provedeno pouze domácí trafo-pájkou.

010__inq
010__inr
010__ins

 Přilepíme na původní výlisek LPH stěnu s dveřmi WC.

 Krajní přepážky zaletujeme do zámků ve střeše, nebo přepážky přilepíme na konce sedadel. 

 Nevzhledný plastový konec, který vzniknul po zbroušení krajního sedadla maskujeme papírkem, který je nejprve přestříkán do stejné šedivé barvy, jako základní LPH výlisek. Tento prostor podlahy by se dal i tmelit, ale tato cesta je jistě pohodlnější.  

010__int
010__inu
010__inw

 Krajní sedadla

010__inz8
010__inz7

 Před konečnou fixací střechy k podlaze ještě dolepíme malá madla u mřížek pro zavazadla. Madla vedou středem ( nad uličkou ) a jsou jen tam, kde mříž má 4 nožičky. Tedy ne v koncích, podobně jako menší madla na opěrkách ( sedadlech ).

010__iny
010_interier_madla_2

 Níže již pár pohledů na téměř hotový interiér vozu 010. Z leptané sady zde postačí dolepit záchranné brzdy, kolo ruční brzdy, hasící přístroj, schránku na tiskopisy a dlouhé madlo na čele vozu. Některé z těchto prvků je dobré lepit přímo na bočnici vozu.

Kdo chce mít interiér plně vybavený, tzv. i včetně stolečků a odpadkových košů, může si zakoupit náš výrobek pod kat.č. TT-810 Okna. Do vozu bude díky tomuto leptu mnohem lépe vidět.    

010__inz5
010__inz9
010_interier_2

V naší nabídce je i leptaná bočnice pro tento vůz, která dodá modelu více na věrohodnosti.   

010__inz2
010__inz4
010__inz3

Závěrem : Stavba není nijak náročná a je zajímavým spestřením


Malé vylepšení interiéru vozu 010 / 012 - verze II( v prodeji od 15.11.2013 )

Upraveno : Otvory pro osvětlení, krajní opěrky sedadel již bez madel, nepatrně prodlouženy nožičky držadel batožin, nový dílek je stoleček ve služebním oddíle, malá stěna ve služ. odd. opatřena madlem - ve střeše je pro toto madlo otvor, velká opěrka sedadla na čele opatřena drážkou pro ohyb.

010_in_verze2_2
010_interier_stavba
010_interier_stavba1

010_interier_stavba2
010_interier_stavba3
010_interier_stavba4

010_interier_stavba5
010_interier_stavba6
010_interier_stavba7

010_interier_stavba8
010_interier_stavba9

 Osvětlení interiéru, kastle je zatím jen položena na pojezdu. Pokud chcete interiér oživit osvětlením, jednoduše přes horní stranu leptu natáhněte izolepu - ta vytvoří izolaci. Pak stačí už jen do připravených otvorů umístit sm diody ( hada ). Sběr proudu lze vyřešit pomocí naletovaného slabého vodiče na ložisko ( křížem ). Jak je vidět níže ( 5.foto ), při osvětleném voze je dobré ještě zevnitř zatřít čelní světla barvou.

010_osvetleni
010_finale_2
010_osvetleni4

010_osvetleni15
010_osvetleni14
010_osvetleni13

Na svou první testovací jízdu byl Baafx zařazen k osobnímu vlaku v čele s 850.009

010_finale1
010_finale4
010_finale5

010_finale6
010_finale7
010_finale10

010_finale11
010_finale12
010_finale14

Pohled na ( neosvětlený ) vůz

010_finale22
010_finale26
010_finale27


Návod stavby interiéru vozu 012

012c
012
012b

010-in_2

Vůz 012 005

012-005in
012-005in1
012-005in2

012-005in5
012-005in6
012-005in7

012-005in3
012-005in4


Návod stavby interiéru motorového vozu 810

810-stanoviste_2
810-stanoviste2
810


810-stanoviste_3
810_in_3
Stavebnice_810


Doplňující fotografie :

Bdtax 521 - Cyklo vůz ( řada 015 )

Bdtax521
Bdtax521a
Bdtax521b

Bdtax521d
Bdtax521e
Bdtax521f

Bdtax521g
Bdtax521h
Bdtax521j

Viamont 340 - řídící vůz

Viamont340c
Viamont340
Viamont340b

Viamont340a
Viamont340d
Viamont340e

Viamont340f
Viamont340g
Viamont340h

Článek publikován 3.listopadu 2013 / Poslední aktualizace 10.8.2015

TOPlist banan