Návody pro stavby interiérů vozů 010, 012 a mot. vozu 810

Návod stavby interiéru vozu 010 - Verze I.

AD_3


 Základní plastový interiér z výlisku LPH nám poslouží jako základ pro leptané doplňky. Bruskou zrušíme veškeré opěrky sedadel a jedno dlouhé sedadlo na čele ( to které je dál od WC ). Následně po drobném začištění přestříkáme výlisek LPH do světle šedé barvy.

 Oddělíme z leptané sady vnitřní střechu, přepážky, mřížky pro batožinu a sedadla. Ve střeše jsou připravené otvory, jak pro osvětlení, tak pro držadla batohů. Sedadla se nastříkala základní barvou, po zaschnutí pak červenou. Barva madel u sedadel je následně seškrábnutá skalpelem. Nebo se madla sedadel můžou přetřít na černou barvu.

010_lph2010__in010__ind

 Při této prvotní stavbě bylo zjištěno, že bude příště lepší sedadla a opěrky nejprve spájet ( slepit ), teprve pak je spojené přestříkat do dané barvy.

 Sedadla mají na svém středu vždy dva zámky - otvory, opěrky mají také zámky, vše přesně pasuje, tím je zajištěn střed opěrek. Madla opěrek směřují vždy do uličky. Poslední sedadla u přepážek madla již nemají. Tento lept - verze I. má tuto malou vadu. Madla jsou na všech opěrkách. Pohodlně ale madlo nůžkami odstraníme. U přepážek můžeme libovolně pootevřít, či zcela otevřít dveře. Ty drží opravdu jen ve svých pantech. Tyto přepážky by měly mít barvu světle hnědou, u této první stavby se ale nechaly ve své stříbrné barvě. 

010__ini010__inj010__ink

Mřížky - odkládací prostory zavazadel

- Ohneme 4 nožičky o 90°, u krajních mříží jsou nožičky jen dvě. Samotnou mříž pak ohneme lehce na středu. Nožičky případně dorovnáme tak, aby šly lehce do otvorů ve střeše.

010__inl010__inn010__ino

 Část střechy nad WC můžeme ohnout, ( při následném použítí LED povedeme záchodem vodiče od kol ). Zde na fotografiích je pájení provedeno pouze domácí trafo-pájkou.

010__inq010__inr010__ins

 Přilepíme na původní výlisek LPH stěnu s dveřmi WC.

 Krajní přepážky zaletujeme do zámků ve střeše, nebo přepážky přilepíme na konce sedadel. 

 Nevzhledný plastový konec, který vzniknul po zbroušení krajního sedadla maskujeme papírkem, který je nejprve přestříkán do stejné šedivé barvy, jako základní LPH výlisek. Tento prostor podlahy by se dal i tmelit, ale tato cesta je jistě pohodlnější.  

010__int010__inu010__inw

 Krajní sedadla

010__inz8010__inz7

 Před konečnou fixací střechy k podlaze ještě dolepíme malá madla u mřížek pro zavazadla. Madla vedou středem ( nad uličkou ) a jsou jen tam, kde mříž má 4 nožičky. Tedy ne v koncích, podobně jako menší madla na opěrkách ( sedadlech ).

010__iny010_interier_madla_2

 Níže již pár pohledů na téměř hotový interiér vozu 010. Z leptané sady zde postačí dolepit záchranné brzdy, kolo ruční brzdy, hasící přístroj, schránku na tiskopisy a dlouhé madlo na čele vozu. Některé z těchto prvků je dobré lepit přímo na bočnici vozu.

Kdo chce mít interiér plně vybavený, tzv. i včetně stolečků a odpadkových košů, může si zakoupit náš výrobek pod kat.č. TT-810 Okna. Do vozu bude díky tomuto leptu mnohem lépe vidět.    

010__inz5010__inz9010_interier_2

V naší nabídce je i leptaná bočnice pro tento vůz, která dodá modelu více na věrohodnosti.   

010__inz2010__inz4010__inz3

Závěrem : Stavba není nijak náročná a je zajímavým spestřením


Malé vylepšení interiéru vozu 010 / 012 - verze II( v prodeji od 15.11.2013 )

Upraveno : Otvory pro osvětlení, krajní opěrky sedadel již bez madel, nepatrně prodlouženy nožičky držadel batožin, nový dílek je stoleček ve služebním oddíle, malá stěna ve služ. odd. opatřena madlem - ve střeše je pro toto madlo otvor, velká opěrka sedadla na čele opatřena drážkou pro ohyb.

010_in_verze2_2010_interier_stavba010_interier_stavba1

010_interier_stavba2010_interier_stavba3010_interier_stavba4

010_interier_stavba5010_interier_stavba6010_interier_stavba7

010_interier_stavba8010_interier_stavba9

 Osvětlení interiéru, kastle je zatím jen položena na pojezdu. Pokud chcete interiér oživit osvětlením, jednoduše přes horní stranu leptu natáhněte izolepu - ta vytvoří izolaci. Pak stačí už jen do připravených otvorů umístit sm diody ( hada ). Sběr proudu lze vyřešit pomocí naletovaného slabého vodiče na ložisko ( křížem ). Jak je vidět níže ( 5.foto ), při osvětleném voze je dobré ještě zevnitř zatřít čelní světla barvou.

010_osvetleni010_finale_2010_osvetleni4

010_osvetleni15010_osvetleni14010_osvetleni13

Na svou první testovací jízdu byl Baafx zařazen k osobnímu vlaku v čele s 850.009

010_finale1010_finale4010_finale5

010_finale6010_finale7010_finale10

010_finale11010_finale12010_finale14

Pohled na ( neosvětlený ) vůz

010_finale22010_finale26010_finale27


Návod stavby interiéru vozu 012

012c012012b

010-in_2

Vůz 012 005

012-005in012-005in1012-005in2

012-005in5012-005in6012-005in7

012-005in3012-005in4


Návod stavby interiéru motorového vozu 810

810-stanoviste_2810-stanoviste2810


810-stanoviste_3810_in_3Stavebnice_810


Doplňující fotografie :

Bdtax 521 - Cyklo vůz ( řada 015 )

Bdtax521Bdtax521aBdtax521b

Bdtax521dBdtax521eBdtax521f

Bdtax521gBdtax521hBdtax521j

Viamont 340 - řídící vůz

Viamont340cViamont340Viamont340b

Viamont340aViamont340dViamont340e

Viamont340fViamont340gViamont340h

Článek publikován 3.listopadu 2013 / Poslední aktualizace 10.8.2015