Návody pro stavby interiérů vozů 010, 012 a mot. vozu 810
Návod stavby interiéru vozu 010 - Verze I.
Základní plastový interiér z výlisku LPH nám poslouží jako základ pro leptané doplňky. Bruskou zrušíme veškeré opěrky sedadel a jedno dlouhé sedadlo na čele ( to které je dál od WC ). Následně po drobném začištění přestříkáme výlisek LPH do světle šedé barvy.
Oddělíme z leptané sady vnitřní střechu, přepážky, mřížky pro batožinu a sedadla. Ve střeše jsou připravené otvory, jak pro osvětlení, tak pro držadla batohů. Sedadla se nastříkala základní barvou, po zaschnutí pak červenou. Barva madel u sedadel je následně seškrábnutá skalpelem. Nebo se madla sedadel můžou přetřít na černou barvu.
Při této prvotní stavbě bylo zjištěno, že bude příště lepší sedadla a opěrky nejprve spájet ( slepit ), teprve pak je spojené přestříkat do dané barvy.
Sedadla mají na svém středu vždy dva zámky - otvory, opěrky mají také zámky, vše přesně pasuje, tím je zajištěn střed opěrek. Madla opěrek směřují vždy do uličky. Poslední sedadla u přepážek madla již nemají. Tento lept - verze I. má tuto malou vadu. Madla jsou na všech opěrkách. Pohodlně ale madlo nůžkami odstraníme. U přepážek můžeme libovolně pootevřít, či zcela otevřít dveře. Ty drží opravdu jen ve svých pantech. Tyto přepážky by měly mít barvu světle hnědou, u této první stavby se ale nechaly ve své stříbrné barvě.
Mřížky - odkládací prostory zavazadel
- Ohneme 4 nožičky o 90°, u krajních mříží jsou nožičky jen dvě. Samotnou mříž pak ohneme lehce na středu. Nožičky případně dorovnáme tak, aby šly lehce do otvorů ve střeše.
Část střechy nad WC můžeme ohnout, ( při následném použítí LED povedeme záchodem vodiče od kol ). Zde na fotografiích je pájení provedeno pouze domácí trafo-pájkou.
Přilepíme na původní výlisek LPH stěnu s dveřmi WC.
Krajní přepážky zaletujeme do zámků ve střeše, nebo přepážky přilepíme na konce sedadel.
Nevzhledný plastový konec, který vzniknul po zbroušení krajního sedadla maskujeme papírkem, který je nejprve přestříkán do stejné šedivé barvy, jako základní LPH výlisek. Tento prostor podlahy by se dal i tmelit, ale tato cesta je jistě pohodlnější.
Krajní sedadla
Před konečnou fixací střechy k podlaze ještě dolepíme malá madla u mřížek pro zavazadla. Madla vedou středem ( nad uličkou ) a jsou jen tam, kde mříž má 4 nožičky. Tedy ne v koncích, podobně jako menší madla na opěrkách ( sedadlech ).
Níže již pár pohledů na téměř hotový interiér vozu 010. Z leptané sady zde postačí dolepit záchranné brzdy, kolo ruční brzdy, hasící přístroj, schránku na tiskopisy a dlouhé madlo na čele vozu. Některé z těchto prvků je dobré lepit přímo na bočnici vozu.
Kdo chce mít interiér plně vybavený, tzv. i včetně stolečků a odpadkových košů, může si zakoupit náš výrobek pod kat.č. TT-810 Okna. Do vozu bude díky tomuto leptu mnohem lépe vidět.
V naší nabídce je i leptaná bočnice pro tento vůz, která dodá modelu více na věrohodnosti.
Závěrem : Stavba není nijak náročná a je zajímavým spestřením
Malé vylepšení interiéru vozu 010 / 012 - verze II. ( v prodeji od 15.11.2013 )
Upraveno : Otvory pro osvětlení, krajní opěrky sedadel již bez madel, nepatrně prodlouženy nožičky držadel batožin, nový dílek je stoleček ve služebním oddíle, malá stěna ve služ. odd. opatřena madlem - ve střeše je pro toto madlo otvor, velká opěrka sedadla na čele opatřena drážkou pro ohyb.
Osvětlení interiéru, kastle je zatím jen položena na pojezdu. Pokud chcete interiér oživit osvětlením, jednoduše přes horní stranu leptu natáhněte izolepu - ta vytvoří izolaci. Pak stačí už jen do připravených otvorů umístit sm diody ( hada ). Sběr proudu lze vyřešit pomocí naletovaného slabého vodiče na ložisko ( křížem ). Jak je vidět níže ( 5.foto ), při osvětleném voze je dobré ještě zevnitř zatřít čelní světla barvou.
Na svou první testovací jízdu byl Baafx zařazen k osobnímu vlaku v čele s 850.009
Pohled na ( neosvětlený ) vůz
Návod stavby interiéru vozu 012
Vůz 012 005
Návod stavby interiéru motorového vozu 810
Doplňující fotografie :
Bdtax 521 - Cyklo vůz ( řada 015 )
Viamont 340 - řídící vůz
Článek publikován 3.listopadu 2013 / Poslední aktualizace 10.8.2015