Návod přestavby podvozků LPH za leptané od 99 Kč
Už při samotném návrhu těchto podvozků 26-2, původně určených pro vozy Res v létě 2016 bylo jasné, že najdou uplatnění také postupně u dalších vozů a to nejen z leptu, ale také u stavebnic LPH. Bohužel čas pro tyto malé úpravy se našel až teď :) Někdy příště bude také využito novějších podvozků Y25, které mají totožné jízdní vlastnosti jako podvozky 26-2...
- Perfektní jízdní vlastnosti
- Ušetříte za šachty a spřáhla
- Získáte náklad pro jiné vozy
Kat.č. TT-Podvozek2000
Leptané podvozky ( pár ) o rozvoru 2000 mm s leptaným spřáhlem pro spojení více vozů. Možnost uložení dvojkolí do držení, nebo do ložisek. Ložiska a NEM šachty nejsou součástí. Cena 125 Kč. Velikost 1:120 TT
Kat.č. TT-Podvozek2000 set
V E-Shopu najdete také cenově výhodnější set - 10 párů podvozků za 990 Kč ZDE
Kat.č. TT-Podvozek Y25
Leptané podvozky a masky podvozků Y 25 - rozvor 1800 mm . Otvor pro šroub M2. V ceně podvozků je 8 ks mosazných pouzder. Cena 135 Kč. Velikost 1:120 TT
Kat.č. TT-Podvozek Y25 set
10 párů leptaných podvozků a masek podvozků Y 25 - rozvor 1800 mm . Otvor pro šroub M2. V ceně podvozků je 80 ks mosazných pouzder. Cena 1090 Kč. Velikost 1:120 TT
Další drobnosti k možnému dokoupení - šroubky a matky...10 ks za 10 Kč
Návod
Podvozky jdou použít pro více druhů vozů z produkce LPH. Při tomto návodu jsou vybrány opravdu letité modely / nemodely, orezlé a ne přímo hezky slepené Rajky :) Tento návod není ani tak o vzhledu, jako převážně o jízdních vlastnostech a o úspoře počtu Peho šachet a spřáhel Tillig / Kuehn v ucelené soupravě, a to díky pevnému, ale otočnému spřáhlu z leptu...Vozy byly původně spojeny s očky z leptu, před 10-15 léty to byla normální věc :) Jak ale plyne čas a člověk přešel na jiné druhy spřáhel, vznikla také zároveň už nutnost dosadit min. na koncové vozy Peho se spřáhlem Kuehn, aby mohla být tato souprava vůbec v provozu :) Podvozky z leptu pro 200% jízdní vlastnosti je nutné doplnit o ložiska. ( Ložiska najdete též v našem Shopíku ).
Před úpravou se vybraný vůz Raj ani nepohnul v klesání 1cm / 1m, ani při strkání, odrážení, prostě nic, okamžitá brzda...s každým dalším vozem se podobný odpor sčítá a tedy dále jen roste. V ucelence pak odpor znásobte 10*, nebo třeba 16* - dle počtu vozů. Po dosazení podvozků z leptu vč. ložisek stačí do vozu "fouknout" a prostě jede :) Na test byly zapřaženy hned dva. Při stejném klesání 1 cm / 1 m. Pokud lokomotiva - model není brzděna svou soupravou, uveze více vozů, nebo se naopak šetří její motor a bandáže v kopci :)
Na rámu z plastu jsou přesahy pro náklony podvozků, pokud přesah zůstane a dosadí se lept, vůz padá do stran svým těžištěm - neudrží se...to by žádným přínosem přestavby nebylo. ( Na původních podvozcích LPH je doraz, který vůz drží do stran - bohužel je to jen další odpor při jízdě ). Tedy přesahy zabruste frézkou a na podvozek nalepte širší ( naše ) podložky. Pokud by šlo o novostavbu můžou se využít původní plastové trny k držení podvozků. Při reko stavbě dojde k jejich zničení - pokud jsou řádně lepeny. Trn se dá nahradit šroubkem. Jeho hlava je utopená do plastu, aby byla zachována správná výška nad TK.
Vozy v R 310 ještě s volností vůle nárazníků 1 mm.
Osazení leptaných podvozků na Rajky. Co získáte dále jako bonus ? Staré podvozky LPH můžete naložit na vůz / vozy, k depu, atd...pokud se navíc vypatinují žádnou ostudu neudělají :)
Perfektní jízdní vlastnosti také díky ložiskům
Staré podvozky jsou naloženy na leptaný vůz Res v soupravě do kovošrotu :)
Článek publikován 19.12.2017