Odlitky řady 749 - 754
Bylo by dnes jistě už nošením dříví do lesa, sochat odlitky těchto řad, když nabídka hotových modelů různých výrobců je pestrá. Tento článek není úplně návodem, jde spíše o ukázku, co např. se starým odlitkem.
Zde jsou např. stroje 749 250 a 754 066 lakované někdy v roce 2007, tenkrát zamýšlené pro mosazné pojezdy. Od svého laku byly uloženy a čas šel dál a vývoj také. Aby nebyla práce s lakem a přípravou zapomenuta, došlo tedy k malému oživení a dokončení těchto strojů.
749 250-7 - Stavba
Použité zboží z naší nabídky - pevný rám, který se rozvorem musel jednoduše upravit - vyvrtáním nového otvoru pro šroubek, leptané ČKD podvozky 2400 mm, stěrače a šroubovka s hákem.
Byla zvolena verze s jedním kardanem, kolem motoru bylo vše obloženo různým závažím, s přihlédnutím k zachování prostoru pro stanoviště a prostoru pro sm diody. Celková váha je 185 g. Důležité je, zatěžovat stranu s kardanem, opačná strana má záporný vliv na sílu tahu.
749 250-7 - Hotový model
Právě převzatý stroj do svého domovského depa si odpočinku na slunci moc nedopřál, byl totiž zařazen do čela rychlíku.
751 172-8 DCC - MAKETA
Odlitek lakovaný v roce cca 2007, od té doby uložen neuvěřitelných téměř 10 let. Jeho další osud bude úděl makety :)
Na tomto stroji se tedy po dlouhé odmlce použily "naše" leptané podvozky ČKD 2400 mm, kde kola jsou usazena do ložisek a každý podvozek sbírá proud z kolejí. Dále se použily stupačky, stěrače a vozový dekodér. Stroj je bez motoru, tedy jde o plně pojízdnou maketu. Osvětlení strojovny je trvalé - když jde do kolejí proud. Čelní osvětlení B/Č ( tam, kde je fíra ) spíná F0. F1 jsou konce druhého stanoviště a F2 je osvětlení jednoho stanoviště.
A zde je již maketový stroj nasazen do služby :) Pro pořádek, šestka není z naší dílny, je jen částečně doupravená.
751.172 na přípřeži se strojem 749.006 a s vozy Btn 053
754 066-9 - MAKETA
Na tomto stroji se použily také leptané podvozky ČKD 2400 mm, dále zpětná zrcátka a stěrače. Stroj je bez motoru, tedy jde o plně pojízdnou maketu, která bude pevně spojena s "červenou" mašinkou od f. Kuehn ( ta se dočká přečíslování a patiny ). Oba stroje pak budou vykonávat službu v nákladní dopravě. Pro případ, že by stroj 066 byl na postrku, má připravené koncové odrazky. Nakonec tato maketa v materiální ceně kolem 400 Kč udělá ještě zajímavé oživení v provozu....
Zde jsou už oba stroje zapojené. ( Odlitek ř. 754 a Kuehn ř. 753 ), kde vezou svůj první noční náklad - ucelenou soupravu wapek.....
753 187 ( T478.3187 )
Patinovaná tovární mašina od f. Kuehn
Patinované dvojičky na kolejišti...
Článek publikován 23.6.2015 / Poslední aktualizace 8.4.2016