Návod stavby TT vozu Pa / Smmp 11
Další fotografie těchto vozů budou doplněny, až budou první vozy expedovány...
Připraveno dle vlastního oměření skutečného vozu !
Stavebnice obsahuje:
Leptaný rám včetně podvozků 26-2 2000 mm. U podvozků je jedno pevné spřáhlo tvaru šroubovky, které má vyznačení k zapájení a zaháknutí přímo na otočný podvozek - pro spojení více vozů novým spřáhlem MM. Dále sada obsahuje leptané klanice s možností jejich pohybu, řetěz k uvázání nákladu, bočnice a čelníky se všemi detaily vozu, desky nárazníků, šroubovky, brzdové hadice a madla, 3D laserovanou podlahu, podložky, šroubky a matky. Možnost upevnění nákladu.
Vůz je určen pro hutní průmysl a dále např. EŽ, v současnosti je např. u TSS. Je cirka o centimetr kratší než vůz Pao. Rok v. 1965
Cena za jeden vůz 350 Kč / Cena za set 3 vozů 945 Kč
Z historie vozu a loga OKD
Z katalogu AWT ( OKD ) plyne, že již od roku 1991 nesly vozy název OKD a.s. Doprava, který byl v roce 1994 upraven na OKD Doprava a.s. Před tím šlo od roku 1951 o OKR - Ostravskokarvinský revír. Tyto informace jsou zde především pro obtisky.
Obtisky
Obtisky z naší dílny - různá čísla
EŽ - dle měřeného vozu, vůz byl vážen 1992, tedy obtisk v podání ČSD - aršík pro 1 vůz
OKD - dle fotografie na Parostroji, vůz ČD v nájmu - asi 90 léta - aršík pro 3 vozy
TSS - současnost, dle vlastních podkladů - fotek - aršík pro 3 vozy
Doplňující obtisk ČSD - SV / EŽ / TSS - různé nápisy, čísla a domovské stanice
Návod
Sestavení podvozků 26-2 a možnosti spřáhel
Stačí ohnout kostru a případně dopájet ložiska. Pak přilepit zesilující dílky a případně přiletovat zdrže. Tím je podvozek připraven k laku. Kartonové podložky jsou součástí stavebnice vozů. Pokud použijete dvojkolí jednostranně izolovaná, osaďte všechy 4 stejným směrem. To samé platí při spojení vozů leptaným spřáhlem, jinak dojde ke zkratu.
Na výběr máte hned z několika možností spřáhel, vyberte si co Vám nejvíce vyhovuje, pevné leptané spřáhlo je v sadě u podvozků - tedy je již v ceně :) Jeden konec ( první a druhou drážku ) ohněte do "Z" provlékněte do podvozku a ze spodní strany spřáhla "Z" fixujte trochou cínu. Tím spřáhlo nevypadne, ale bude otočné. Druhou stranu ohněte do "L" ( na druhé drážce ). Ohyb můžete lehce procínovat, aby byl pevnější. Tak se vozy mohou zapojit mezi sebou. Pozor u čelníku na otvory pro brzd. hadice, aby Vám provozně nevadily. Doporučujeme : sestavte jedno pevné spřáhlo a otestujte ho na vlastním kolejišti, zda Vám tato vzdálenost vyhovuje.
Více cínu - méně lepidla
Jak funkčně a zadarmo spojit vozy z naší dílny
Pohled na vůz EŽ v kolejišti těsně před lakem...
Vůz pro hutní průmysl
Lak
Vozy před dokončením
- lak pro hutní průmysl OKD, nebo TSS
- Čeká se pouze na obtisky...dále finální matný lak...
- Železné výztuhy ( 6 ks ) na dřevěné podlaze se můžou libovolně připevnit, sklopené, nebo vzhůru, dle druhu nákladu...
Dokončené modely vozů OKD
83 54 471 9 114-8 P a 83 54 471 9 116-3 P ( P = Pronajatý vůz )
Vůz pro EŽ
Vůz je myšlen jako ložená statika u některého z dep na kolejišti, proto byl tento model doplněn navíc o leptané šroubovky a brzdové hadice. Ložiska v tomto případě vůz nemá...podlaha je pouze položená...
Dokončený model ČSD Elektroúseku Praha 80 54 8900 165-3
Rozmístění obtisků odpovídá předloze měřeného vozu
Objednávat můžete ZDE
Článek publikován 19.1.2018 / Poslední aktualizace 15.2.2018