Návod stavby TT vozu Pa / Smmp 11

Smmp-okd9Pa-19_3Pa-44

Pa-194aPa-128bPa-133b

Další fotografie těchto vozů budou doplněny, až budou první vozy expedovány...

Připraveno dle vlastního oměření skutečného vozu !

Stavebnice obsahuje:

Leptaný rám včetně podvozků 26-2 2000 mm. U podvozků je jedno pevné spřáhlo tvaru šroubovky, které má vyznačení k zapájení a zaháknutí přímo na otočný podvozek - pro spojení více vozů novým spřáhlem MM. Dále sada obsahuje leptané klanice s možností jejich pohybu, řetěz k uvázání nákladu, bočnice a čelníky se všemi detaily vozu, desky nárazníků, šroubovky, brzdové hadice a madla, 3D laserovanou podlahu, podložky, šroubky a matky. Možnost upevnění nákladu. 

Vůz je určen pro hutní průmysl a dále např. EŽ, v současnosti je např. u TSS. Je cirka o centimetr kratší než vůz Pao. Rok v. 1965

Cena za jeden vůz 350 Kč / Cena za set 3 vozů 945 Kč

Tt-pa_2Tt-pa1Tt-pa3_2


Z historie vozu a loga OKD

 Z katalogu AWT ( OKD ) plyne, že již od roku 1991 nesly vozy název OKD a.s. Doprava, který byl v roce 1994 upraven na OKD Doprava a.s. Před tím šlo od roku 1951 o OKR - Ostravskokarvinský revír. Tyto informace jsou zde především pro obtisky. 

Okdd_pdfOkdd_pdf1


Obtisky

Obtisky z naší dílny - různá čísla 

- dle měřeného vozu, vůz byl vážen 1992, tedy obtisk v podání ČSD - aršík pro 1 vůz 

OKD - dle fotografie na Parostroji, vůz ČD v nájmu - asi 90 léta - aršík pro 3 vozy

TSS - současnost, dle vlastních podkladů - fotek - aršík pro 3 vozy

O_pa11-ezO_pa11-okdO_pa11-tss

Doplňující obtisk ČSD - SV / EŽ / TSS - různé nápisy, čísla a domovské stanice

O_doplnek-ez1


Návod

Pa_navod_2Pa_navod1_2Pa_navod2_2

Pa_navod3_2Pa_navod4_2Pa_navod5_2

Pa_navod6Pa_navod7Pa_navod8


Sestavení podvozků 26-2 a možnosti spřáhel

 Stačí ohnout kostru a případně dopájet ložiska. Pak přilepit zesilující dílky a případně přiletovat zdrže. Tím je podvozek připraven k laku. Kartonové podložky jsou součástí stavebnice vozů. Pokud použijete dvojkolí jednostranně izolovaná, osaďte všechy 4 stejným směrem. To samé platí při spojení vozů leptaným spřáhlem, jinak dojde ke zkratu. 

 Na výběr máte hned z několika možností spřáhel, vyberte si co Vám nejvíce vyhovuje, pevné leptané spřáhlo je v sadě u podvozků - tedy je již v ceně :) Jeden konec ( první a druhou drážku ) ohněte do "Z" provlékněte do podvozku a ze spodní strany spřáhla "Z" fixujte trochou cínu. Tím spřáhlo nevypadne, ale bude otočné. Druhou stranu ohněte do "L" ( na druhé drážce ). Ohyb můžete lehce procínovat, aby byl pevnější. Tak se vozy mohou zapojit mezi sebou. Pozor u čelníku na otvory pro brzd. hadice, aby Vám provozně nevadily. Doporučujeme : sestavte jedno pevné spřáhlo a otestujte ho na vlastním kolejišti, zda Vám tato vzdálenost vyhovuje.

Podvozky2m_nk_navodPodvozky2m_nk_navod1Podvozky2m_nk_navod2

Podvozky2m_nk_navod3Podvozky2m_nk_navod4Podvozky2m_nk_navod5_2

Více cínu - méně lepidla

Podvozky26-2navodPodvozky26-2navod1Podvozky26-2navod2

Jak funkčně a zadarmo spojit vozy z naší dílny

Podvozek_scmmsPodvozek_scmms1Podvozek_scmms2


Pohled na vůz EŽ v kolejišti těsně před lakem...

Pa_model_3Pa_model1Pa_model2

Pa_model3Pa_model4Pa_model5

Pa_model6Pa_model7Pa_model8

Pa_model9Pa_model10Pa_model11_2

Pa_model12Pa_model13Pa_model14

Pa_model15Pa_model16_2Pa_spodek

Vůz pro hutní průmysl

Pa_roxoryPa_roxory1Pa_roxory2

Pa_roxory3Pa_roxory4Pa_roxory5


Lak

Pa_lakPa_lak1Pa_ez


Vozy před dokončením

- lak pro hutní průmysl OKD, nebo TSS

- Čeká se pouze na obtisky...dále finální matný lak...

- Železné výztuhy ( 6 ks ) na dřevěné podlaze se můžou libovolně připevnit, sklopené, nebo vzhůru, dle druhu nákladu... 

Pa_lak2Pa_lak4Pa_lak5

Pa_lak7Pa_lak10_2Pa_lak11

Pa_lak12Pa_lak13Pa_lak14

Pa_lak15Pa_lak16Pa_lak20

Pa_lak21Pa_lak23Smmp-okd


Dokončené modely vozů OKD

83 54 471 9 114-8 P   a   83 54 471 9 116-3 P   ( P = Pronajatý vůz )

Smmp-okd1Smmp-okd2Smmp-okd3

Smmp-okd4Smmp-okd5Smmp-okd6

Smmp-okd7Smmp-okd8Smmp-okd9_2

Smmp-okd10Smmp-okd11Smmp-okd12

Smmp-okd13Smmp-okd14Smmp-okd15

Smmp-okd16Smmp-okd17


Vůz pro EŽ

 Vůz je myšlen jako ložená statika u některého z dep na kolejišti, proto byl tento model doplněn navíc o leptané šroubovky a brzdové hadice. Ložiska v tomto případě vůz nemá...podlaha je pouze položená...

Pa_ez1Pa_ez2Pa_ez3

Pa_ez5Pa_ez6Pa_ez7

Pa_ez8Pa_ez9Pa_ez10

Pa_ez11Pa_ez12Pa_ez13

Pa_ez14_2Pa_ez15721-mtba


Dokončený model ČSD Elektroúseku Praha 80 54 8900 165-3

Rozmístění obtisků odpovídá předloze měřeného vozu

Ez-165Ez-165aEz-165b

Ez-165cEz-165eEz-165f

Ez-165gEz-165hEz-165i

Ez-165jEz-165k

Objednávat můžete ZDE

Článek publikován 19.1.2018 / Poslední aktualizace 15.2.2018