Zde najdete různé informace o tuningu vozidel
Osvětlení ANALOG
Osvětlení formou ,,hada,, lze jednoduše protáhnout otvory v přepážkách hotového vozu.
Uchycení osvětlení - Jde provést např. pomocí oboustranné lepící pásky, po hrubém srovnání můžete pak hada bodovat lepidlem, ne vteřinovým, to by mělo špatný vliv na okna - odpařováním vteřinového lepidla vzniká na sklech mlha. Která se špatně odstraňuje.
Osvětlení v Fa
Osvětlení v M296 ( 853 )
Osvětlení ve vozech D ( Da )
"Pevný" způsob osvětlení
Osvětlení v DFa / DPost
Osvětlení v Bymee
Ložiska
Ložiska - mosazná pouzdra najdete v našem E-Shopu - Cena za kus 5 Kč
Ložiska osazovaná ihned při stavbě podvozků
Ložiska osazovaná dodatečně
Odlomíme původní držení kol. V místech kam přijde ložisko skalpelem seškrábneme barvu. Ložiska lehce zapájíme a je hotovo. Pozor na velké prohřátí pájkou, hrozí potrhání barvy na vnější straně podvozku.
Po osazení ložisek dávejte pozor, aby Vám vůz neodjel sám ze stolu, je totiž k nezastavení a stačí mu velmi nepatrný sklon :) Tím nechceme říci, že bez ložisek se kola netočí, jasné ale je, že osy mají v ložiskách menší odpor tření a proto je doporučujeme.
Detaily u podvozků
Spojení podvozku s alternátorem - pokud je jím vůz vybaven, lze provést černou nití. Niť provozu nijak nebrání.
Patinování
K patinování vozů - jejich střech, bočnic, nebo podvozků můžeme doporučit olejové barvy. Kde obecně může platit :
Umbra pálená - starší rez, viz například vůz Bymee, Postw
Siena přírodní - rez nová, vhodné na stékance od oken, okapniček, odlupky na střeše - viz vůz Fa
Čerň kostní - na elektrické lokomotivy, znázornění prachu, grafitu
Olejové barvy se dají ředit Sikativem, ten ale nedoporučujeme, zanechává lesklou stopu. Výhoda olejových barev je ta, že schnou pomalu - den, dva, dle teploty. Tudíž je dost času na stírání nanesených barev a tím se docílí požadované míry patiny. Stírat olejové barvy lze papírovým ubrouskem. Platí zásada, stírání barev se provádí ve směru tekoucí vody. Kam barvy dát ? Především do koutů a špatně dostupných míst, někdy je k nanášení potřeba i špendlík. Základ ale je polotvrdý štětec. Po dokončeném vrstvení barev je potřeba vůz zalakovat matným lakem. Dělá lak patinu ? Ano, čím více slabých vrstev laku budete aplikovat, tím více celý lak, vzhled vozu bude šisován. Může dojít i k popraskání barvy. Odstín podkladu dělá také své, je lepší patinovat na světlejší barvy - např. světlá šedivá. Na tmavém podkladu patina vyniká méně, na černém podkladu vypadá spíše už jako hlína.
( Mírná patina )
Vůz Bymee
Vůz Postw
Stejný způsob nanášení a stírání barev na jiných vozech
( Střední patina )
Vůz DFa - na tmavším základu šedé
Vůz D - tmavší základ šedé, olejovky Umbra pálená, Siena a Čerň kostní
Vůz 051 - také tmavší základ šedé střechy
Vozy Y
Velmi silná - extrémní patina
Před nanášením olejových barev se čerstvě lakovaná střecha vozu Fa poničila kružítkem - jehlou. Tím vznikly odlomky laku na základ leptu a to je pravý 3D efekt odloupnuté barvy. Pracnější bylo všechna tato místa zpětně zatřít olejovkami a opatrně je setřít.
Stejným způsobem provedená patina na voze DFa / DPost, který představuje zrušený vrak sloužící trochu jako sklad a zásobu použitelných ND. Ač se snažili vůz ještě zachránit a místy dostal i nový částečný lak zelené, tak jeho místo bude u depa v kopřivách.
Patina pomocí vazelíny
Podvozky
Interiér - cestující
Parádu uvnitř vozu udělá pár vložených figurek. Nejlevnější způsob je obarvení bílých figurek od f. Preiser.
Figurky lze vložit i do služebních, nebo poštovních vozů
DFa
051 / 451
Bap
Záclonky
Záclonky ve vozech Y
Článek publikován 19.11.2014 / Poslední aktualizace 28.7.2017