720 Tillig
Tak se od kamaráda podařilo získat neježděnou a již "nesehnatelnou" 720 ŽSR od f. Tillig :) Mašinka se musela hned vypatinovat, ještě jí čeká přeznačení a ozvučení :) Tabulky budou jiné a nárazníky také...
Takto vypadala po rozbalení - prostě čistá pěkná mašina, kus modelu :)
A tady je už v dílech
Vypatinovaný model
Ještě není zcela jisté, co mašina bude dělat :) Zda zůstane jen na záloze / posunu ve stanici a doplní se na ochoz ještě posunovač. Nebo zda půjde na trať třeba do čela malého Mn vlaku....To se uvidí, až jak se jí bude líbit jízda po výhybkách ( kratší rozvor ) a dokáže svou spolehlivost. Jízdní testy budou snad příští týden, hned jak bude stroj digitální :)
Model po osazení MX648P16 s reprem 10*15
Dotížení modelu o 20g
Původní celková váha stroje byla 106 g. Škoda, že originální závaží je jen lehká slitina o váze 21g. Mašinka tak nějak volala po nějakém dotížení, místa je ale všude málo ( pokud má být zachována průhlednost kabiny ), tak co tedy s tím...Původní závaží je rozděleno na dvě části. Část co přidržuje motor zůstane vč. dvou šroubů. Druhá část je nahrazena vlastním odlitkem z olova :) V rybářských potřebách mají různá olověná závaží, pár z nich šlo do plamenů plynového hořáku a roztavené olovo se pak vlilo do otisknuté a upravené modelínové formy :) Po malém zabroušení odlitku v ruce vzniknul hotový těžký kus...Může se zdát, že 20g není mnoho, v tomto případě ale je, jde o 1/5 celkové hmotnosti lokomotivy. Díky přidané váze šla dolů poslední bandáž, tím je opět mířeno k lepším jízdním vlastnostem - jízda bez zastavení na prachu.
No a celkově ? Max. spokojenost.... !! Když by závaží bylo již v originálu celé z olova, mašina by měla celkově o cca 30g více a to by byla jízda :) Takto je to pouze o domácích úpravách...
Článek publikován 20.2.2018 / Poslední aktualizace 9.3.2018