Malá fotogalerie k přestavbě vozů Es BTTB / Tillig
Původní vzhled vozů a něco málo o nich...
První dodávky pro ČSD začaly v roce 1965. Prvních 800 vozů bylo dodáno ještě se starými čísly: 4-10500 až 4-10999, po přečíslování v r. 1966 01 54 555 0 502-2 až 1 625-0 a 4-11500 až 4-11799 po přečíslování 01 54 555 1 626-8 až 1 999-9. Všechny vozy byly zařazeny do parku OPW a proto byly v režimu 01. Vozy z tohoto prvního roku dodávek jsou charakteristické vyššími čelnicemi přesahujícími výšku bočnice vozu - tomu odpovídá vůz Es produkce BTTB / Tillig. Tyto vozy se loga ČD a loga ČD-Cargo NIKDY nedožily.
OPW bylo označení pro společný park nákladních vozů v rámci OSŽD (sdružení železnic východní Evropy); pro takto označené vozy platila jiná pravidla k jejich využití v mezistátní i vnitrostátní dopravě. Obdobný pool fungoval v západní Evropě s označením EUROP a na podobných principech dodnes funguje INTERFRIGO. Park OPW se budoval od poloviny 60. let (už první vozy tehdejší národní řady Vte dostaly toto označení) a zanikl někdy hned na počátku 90. let v souvislosti s rozpadem východního bloku. Text : Pan Mahel
Tak jdem na to :)
Obtisky z naší dílny
Obtisky ČSD pro první dodávanou sérii vozů Es se zvýšeným čelem ( produkce BTTB ). Aršík je pro 5 vozů, 18 různých čísel. Cena za aršík TT 50 Kč, H0 80 Kč
Dokončené modely vozů Es
Váha loženého vozu dřevem je 23 g.
Další přestavby vozů Es
Hotové modýlky vozů Es. Dva s nákladem jablek do moštárny. Jeden ložený šrotem a dva prázdné, z toho je jeden PKP.
Pohled na sedmici vozů ČSD, každý s jiným číslem :)
Článek publikován 21.5.2017 / Poslední aktualizace 2.6.2017