Pokračování stavby ? Zatím jen opravdu hodně pomalu :)
Kdo na stránky MM chodil pravidelně, musel si povšimnout velkého útlumu jak u leptaných novinek, tak u stavby kolejiště. Důvod je jednoduchý. Čas byl věnován další životní etapě a to plnění si snu stát se strojvedoucím ČD, což se povedlo :) Proto byla firma převedena na partnerku. Po roce učení, čekání a skládání různých zkoušek nečekejte hned další řadu novinek. Určitě se něco v leptech dodělá a něco nového připraví, zatím ale bez termínů :)
9.3.2019 - Na začátek jedna novinka od mtb v podobě červeného 6-ti-koláka a jedno ozvučení párovky 377.0504 :) Diesel bude časem doplněn o žlutý proužek na čelech a přiložené plastové detaily. Na třetí fotce je malé srovnání s leptem od Kubera.
Větší pohled na Vysočany, po roce odmlky je to zhruba stejný stav zaplněného nádraží :)
25.3.2019 - Digitalizace Sergeje 781.550. Stejně jako její sesterská, ale provozně "čistá" 781.194 dostala 550-ka dekodér na drátech s větším využitím funkcí, proti klasickému 6-ti pinu. Dálkový reflektor je ovládán zvlášť a směrově přes F1, tím je možné doplnění i funkce F3 - posunu vč. 4 světel. Osvětlení stanoviště přes F2 se dodělá někdy příště. Po dlouhé "analogové" odstávce stroje za sklem, byla 550-ka očištěna u sběru proudu a promazána v převodech. První DCC nasazení po vyladění CV hodnot ( hlavně kombinace pomalé jízdy s vysokým stupněm motorové zátěže - zvukově ), bylo se soupravou Rajek do prudkého stoupání do Nové Lhoty. Poté jela strojově zpět do Vysočan, kde převzala úvraťově ucelený náklad dřeva právě od své kolegyně 194-ky.
Památeční fotografie, kdy prvně bok po boku stojí 550-ka a 194-ka v Nové Lhotě ze dne 11.1.2016. Posledním strojem z řad Sergejů, čekajících na DCC se tak stává "Rudý ďábel" 781.075, níže na fotografii ze dne 10.10.2015 kde byl zachycen v čele Os vlaku s vozy Baim.
Podrobnější popis digitalizace stroje 781.194 najdete ZDE
Nové videjko se Sergejem 781.550
6.4.2019 - Nové HLADKÉ přírůstky 753.001 a DCC T478.1004. Nová zamrajda 1004 tak konečně nahrazuje původní 749.006 z prvních dvou fotek níže, kdy se do depa dostala v dubnu 2016. Původní stroj 006 s ČD lakem už na kolejišti nějaký pátek není, lépe se do roku 93 hodí ČSD verze, kde stroj 1004 bude přeznačen na 751.006, vypatinován a následně bude v rychlíkovém turnuse Praha - Turnov - ( Tanvald ).
První DCC nasazení po vyladění CV hodnot ( hlavně kombinace pomalé jízdy s vysokým stupněm motorové zátěže - zvukově ), bylo vedení Lv z Prahy do Nové Lhoty a zpět už v čele nákladního vlaku.
Videjko s T478.1004 ...
Broušení střechy, kompletní patinování, přeznačení stroje na 751.006 dle stavu - fotek z roku 1993, dolepené detaily :) Lokomotiva byla podrobena testu, zda utáhne daný R bez bandáží, testem prošla :)
7.4.2019 - Předělávka již "staršího" stroje T478.1099 na pražskou Bertu 751.162 - dle fotky / stavu z roku 1994. Stroj na předělání čekal od 13.7.2017 ( viz první foto níže ze stejného data ). Barevná kombinace a patina je dokončena, tabulky s novým číslem se dosadí až později.
8.4.2019 - Nové videjko - Berty 006 a 162
11.4.2019 - Fotografie "celků" kolejiště z minulého týdne....
12.4.2019 - Nová videjka
Můj splněný sen a to co mě baví :)
9.7.2019 - Na kolejiště zavítal další tovární kousek, tentokrát Krokodýlek, na fotkách již pózuje spolu s odlitkem 009, který je však doplněn o naše lepty :) Nemá cenu popisovat něco, co již bylo psáno jinde, ale ten reflektor je opravdu markantní :) Jinak nový kus dostane minimálně špinavou střechu a své cestující :)
18.7.2019 - Upravený tovární kus na stroj 770.040. Po cirka 4. měsících na něj konečně přišla řada :)
Videjko s jeho prvním nasazením do služby najdete níže
19.7.2019 - Po opravdu dlouhé době dnes vzniknul nový rám 200*60 cm pro koncovou stanici "druhé" Vrškovice.
Tady jsou už položené koleje, jak to bude asi vypadat :) Dřevo u přesuvny znázorňuje remízu, v depu bude navíc zbrojení naftou. Na druhém zhlaví je vlečka pro vozy ř. Gags. Dále lokální trať do Nové Lhoty a vlečka ke skladu. Původní plánek přiznal 4 koleje, 5 kolejí je ale víc a určitě se hodí :) Nejdelší "do rovného" má metr, což pro MR ( 853+053+053 ) plně vyhovuje.
21.7.2019 - Koleje před budovou jsou položeny, příště je na řadě depo a vlečky...
22.7.2019 - Pokračování...
26.7.2019 - Pokračování s depem Vrškovic - usazování kolejiva, štelování umístění zbrojení...
Stavba dalších dvou rámů, první o rozměru 130 x 35 cm, pro mezilehlou stanici Majdov, mezi Novou Lhotou a koncovou stanicí Vrškovice. První fotka níže, stanice bude pokračováním od segmentu vlevo - zn Vojtov zastávka, vitrína přijde pryč. Třetí fotka - náhled na novou staničku, návěstidla - vjezdy a odjezdy budou řešeny mechanicky :) Vystřihnutý papír znázorňuje budoucí strojírnu.
Druhý rám - délka 100 cm a rozšíření z 35 cm na 60 cm - díl před koncovou stanicí. Tento segment bude obsahovat drobnou zastávku ( v lese ) - Vrškovice zastávka. Mezi stanicí Majdov a zastávkou Vrškovic bude ještě 90 cm dlouhý "sklápěcí" most - přesně zde je totiž vchod do místnosti...
Celá lokálka je tedy ve složení : Nová Lhota, Troskovice, Vojtov zastávka, Majdov, "most", Vrškovice zastávka, Vrškovice.
Poslední fotka je budoucí výtopna 307 cm dlouhá do depa koncovky :)
27.7.2019 - Videjko
28.7.2019 - Práce v žst Majdov - příprava pod koleje, usazení rámu ke stěně ( tomu již ustoupila vitrína ). Od vjezdové mechaniky pojede vlak borovým hájem :) Zhlaví od Lhoty (L), bude osazeno dvěma servama, výhybky jsou už trochu z ruky, P zhlaví - Vrškovické bude celé ručně. Výhybky od f. Kuehn, čeká se jen na dvě pravé..Rohový segment ( Vojtov zastávka ) - rám přijde upravit a krajina se konečně doladí k okolním rámům.
Po předběžném kolejovém propojení ( s náhradní výhybkou Tillig ), zavítal do Majdova konečně první vlak :)
8.8.2019 - V zašívárně se to hodně pohnulo dopředu ! Dokončené vedení lokální trati Nová Lhota - Vrškovice. Z Vrškovic vede nově úvratí další trať do druhé koncové stanice Mochov, která je stavěna dle skutečné předlohy ( trať 233 ). Momentálně je Mochov umístěn tak, aby šlo otevřít okno, ale po propojení s přístavbou okno zmizne a tím se pak celý segment s Mochovem posune.
Nedávno ozvučený praotec 001 vyráží v čele Os do Vrškovic. V Majdově bude probíhat pravidelné křižování.
Most je provizorní, dle potřeb sklápěcí, ale hlavně funkční. Délka je 95 cm.
Provoz po nové trati :) R, Sp a MOs.
A něco ze stavby další trati - ( 233 ) z Vrškovic do Mochova, pendl zde bude tvořen HV 820. Odpoledne sem zavítá také přímý vlak z Nové Lhoty v podání sólo 830. Budovy jsou pouze náznačné, jde o výh. Vítkov a stavědlo, místo malého depa. Vzniká také SJŘ se skutečnou jízdní dobou. Jen do Mochova byl čas odhadnut na 2 min., realita jsou ale 3 až 4 min., takže ještě dojde k malé úpravě :) ( 3 min. jsou to dnes, až se modul posune, vyjde to na 4 min. ).
Ve vratném oblouku bude v lese Mochov zastávka. Oblouk je schválně jak strmější, tak zároveň hodně ostrý, což byl úmysl, pro případné extrémnější testování vozů, nebo lokomotiv :) Vychází to cca na 6cm/1m v R 300.
9.8.2019 - Video s novým provozem
18.8.2019 - Stavba a úprava jednoho Auhagenu. Patina, zadní stěny nahrazeny kartonem, tak z jedné budovy vzniká druhá, přístavba zase karton doplněný o plastové zbytky :) Ještě se to musí zasklít, osvětlit, usadit, oplotit, vystředit kolej...
Přes Lhotské zhlaví povede silnice. Pár baráčků kolem a hned to vypadá zase jinak :) Na trati směrem k Vojtovu vyroste mostek, který je původně z jiného kolejiště, terén se zde bude stejně dělat nový.
Ve Vrškovicích čekají budovy ještě stále v krabicích, ale v pozadí povede městská zástavba domů. Do Nové Lhoty se podíval stroj přezdívaný Ludmila...
19.8.2019 - Oprava starého ( nálezového ) Ahagenu. Nová omítka - mouka, nová barva fasády, patina, zasklení, záclony, kytky, obyvatelé domu...Další na řadě by mohl být činžák z leptu :)
24.8.2019 - Výstavba Nádražní ulice pro Vrškovice. Jedna letitá ( ale tradiční ) stavebnice městského domu a jedna pro generální opravu, nebo pro výzisk ND. Tedy níže ze dvou těchto budov vznikly zatím čtyři a jedna kartonová / samodomo se ještě chystá - zbyla ještě okna a šambrány. Takže zde 2=5 :) Ulice bude také doplněna o sadu činžovních budov z leptu - naší produkce. Kde obdobně se použije vždy jen jedna strana od silnice a zadní se doplní kartonem, takže ze tří budov vznikne šest. Až bude jasné, kolik celkem budov a kde bude, začne se tvořit silnice, chodníky a okolí :)
Pátý dům bude nejvyšší, okna ze zbytků. Dole bude krámek MM :)
26.8.2019 - Tak a máme MM krámek :) Další dvě fotky jsou ještě pohled na drobné detaily..
Už aby Nádražní ulice pokračovala leptanou sadou z naší produkce :) Tato trojce vpravo od krámku MM je zapůjčena z Nové Lhoty :) Vrškovice zastávka bude zase doplněna o vesnický leptík z roku 2016.
Stavba všech budov z leptu je popsána zde v návodech
28.8.2019 - Nový prostor si žádá nové stavby :) Do Vrškovické zastávky se hodí vesnický leptaný set, naše dílko z roku 2016, na kolejišti takto za hodinku stavby vyrostly tři roubenky, měnírna a dvě menší stavby
Že to u nás není jen cestou leptů dokazuje tento nákup dalších staveb od různých výrobců :) První na řadu přišla benzinka, budova je doplněna o fasádu z mouky a znovu nabarvena s kompletní patinou...Budovy v pozadí za benzinou budou jak už bylo psáno hubenější / poloviční, tím vznikne více místa pro silnici. V nákupu jsou také tři sady oken z plastu od Ahagenu pro tvorbu dalších 5.patrových činžáků.
29.8.2019 - Stavba kapličky a RD. Kaple najde své místo u roubenek z leptu :)
30.8.2019 - Dokončení RD, původní střecha nahrazena plastem, karton z části omítnut, okapy a svody Auhagen, záclony vlastní, u komínu někdo je...
Budova pro Vrškovické depo. Stavba Auhagenu - upravení původní šířky i délky, patina, střecha jiná - nová z plastu, budova se musí ještě zasklít. V budově budou nocležny pro strojvedoucí a vlakvedoucí, místnost pro strojmistry a kantýna.
1.9.2019 - Dokončená budova v depu
2.9.2019 - Dokončená budova vodárny. Tato stavebnice byla součástí remízky od Auhagenu, stejně tak v pozadí vyrostla ještě podružná budova - upravená původní přístavba, nově zázemí třeba pro zámečníky, nebo truhláře. Barva plastu je zde hodně výrazná, takže stavebnice poslouží jen jako nosný základ pro mouku - novou fasádu. Jednotlivé díly jsou kompletně ( už standardně ) vypatinovány.
Gró stavebnice až na závěr, remízka :) Něco fotek před dokončením...
5.9.2019 - Pokračování - remíza hotová z 99%. V Nádražní ulici vyrostly dvě budovy, jde o jednu stavebnici Auhagenu, rozpůlenou a upravenou...
8.9.2019 - Noční pošta a pokračování s Nádražní ulicí, nad krámkem domácích potřeb bude živo :D
12.9.2019 - Původní stavebnice kovárny posloužila pouze jako základ stěn. Budova je rozdělena na dvě samostatné a to, jedna obytná a druhá jako zřícenina. Stěny polepeny cihlama z papíru, pak moučná fasáda, barva, patina, sirky, okapy a svody jsou Auhagen
Neplánované umístění nových budov, tak budou na kolejišti asi takto... :)
Trocha dalších doplňků pro kolejiště, závory a kaple se již opakují, vozidla budou osazena ještě posádkou..
16.9.2019 - Malý posun v žst Majdov. Leptané vozy z naší produkce ( Ks a Has ) obsadily místní vlečku kovoobrábění...Ve stanici stále čeká poštovní vlak s charakteristickým vozem Fa ( světlíky ve střeše ).
Singrovka 820.021 v koncové stanici vyzkoušela funkčnost přesuvny...
19.9.2019 - Garáže nesmí chybět, zde v Majdově jsou použity dvě leptané sady z naší produkce, jedna garáž bude mít propadlou střechu. Hrubá stavba trvala komplet slabou hodinku. Poslední fotka jsou již hotové garáže, ale v Nové Lhotě.
20.9.2019 - Dokončené garáže, v mezičase se pospájel a nastříkal další náš lept - přístřešek pro kola, taky hned dvakrát :)
Poslední fotka je pohled na celek - pravá strana kolejiště
21.9.2019 - Prostor kolem Majdova se pomalu zaplňuje, další leptaná budova z naší dílny ( na kolejišti bude už 3* ) najde své místo u závor. Betonový plot bude tvořit hranici místního areálu...
Tady je vidět z čeho je ona budova použita, jde o půlku žst Nová Paka / u nás Nová Lhota. Garáže budou nakonec možná v podání 15 míst ( 3*5 ) :)
1.10.2019 - Videjko se zaměřením na detaily v úseku trati Nová Lhota - Vrškovice
4.10.2019 - Asi po dvou letech vytažený kostlivec ze skříně - trafostanice z kartonu, která najde své místo na L zhlaví v žst Praha Vysočany. Škoda, že stavebnice obsahuje pouze díly z kartonu, takže pro dodělání se sáhlo do vlastních zdrojů. V tom přišel nápad střechu více oživit :) Jinak stavba je klasicky omítnutá moukou, následně barvená s lehkou celopatinou..
Použité figurky na tomto modelu - barvené pracovníky / nádražáky najdete v našem E-shopu, stejně tak figurky armáda / policisté. Balení mix 10 ks za 75 Kč. E-shop je ZDE
5.10.2019 - Dokončený malý detail - skleník, s doplněnou klečící figurkou - pracovníkem
6.10.2019 - Dokončena boží muka a RD je dotažený s pomocí vlastních dílů. Na kolejišti je již celkově přes 90 staveb, do konce roku jich bude přes 100 :)
7.10.2019 - Dokončen RD "č.p.9", který v krajině zaujal místo "hnědého" RD ze včera, tak je alespoň více vidět listonoška.
Podoba vesnice se již finišuje, ještě tu není ale nějaká budova / zastávka čsd :)
8.10.2019 - Kam s leptanou halou z naší produkce ? :) Původně stavěná pro zázemí vlečkové lokomotívy T211, nebo T334 místního Vrškovického sila... Neplánovaně se ale hodí i do Majdova, do růžku proti fabrice kovoobrábění. Takže se možná tato stavba bude dělat ještě jednou...
9.10.2019 - Dokončená leptaná hala z naší produkce :)
11.10.2019 - Dokončená leptaná budova z naší produkce :) Krytina střechy je zhotovená z lámaného papíru - náznak plechové střechy. Budova bude představovat školu s jídelnou, kde zadní strana je úmyslně v jiné barvě fasády.
A dokončená vesnická stavba "samodomo" - stodola. Do kolejiště hned pěkně zapadla...
12.10.2019 - Dokončená druhá ( menší ) stodola s podezdívkou, určená do protější vesnice
16.10.2019 - Proběhlo naskladnění leptů, tak bude zase o pár budov více. Činžáky a stavědlo přijdou do Vrškovic, jak bylo už psáno dříve. Malá hala "Bruntál" má zatím nejisté místo a zastávka Dohalice poslouží jako kůlna u RD, obě budovy mají navíc vyřezaný kartonek - zesílení střechy. Betonový plot 2* a brány 3* do areálu Preciz se již rýsují...Pro úplnost, opět a jen jde o lepty z naší dílny :)
Dokončené modely - dřevník a malá hala, na různých místech v kolejišti...Výplň dřevníku tvoří tapeta, která vznikla z fotky uloženého dřeva z našeho skutečného dřevníku, zmenšeno 120* a upraveno v PC :)
21.10.2019 - Do depa zavítal rudý kocour, 399-ka s pruhem naopak depo opustila. A doplnění kolejiště o různé stavby a detaily
23.10.2019 - Dokončené dva jeřáby Auhagen. První větší původně pro Vysočany, skončí v koncové stanici v depu. Druhý menší je od začátku myšlen pro fabriku Preciz v Majdově. Po kompletní patinaci a doplnění obtisků nevypadá tolik plasticky. U obou jeřábů jsou nové figurky z naší nabídky - nádražáci.
29.12.2019 - Jubilejní STÝ model stavby pro kolejiště - Silo s podružnou budovou, zhotovil kolega modelář Petr :) Po vzoru sila v České Skalici. Škoda, že obě "hezčí" strany jsou divákovi schovány....
Pokračování s kolejištěm v roce 2020 ZDE
Poslední aktualizace 29.12.2019