Stavba vozu 051 / 052 z leptu TT / H0
Měřítko H0 - Pouze na objednávku
Vložený vůz 051/052 el. jednotky - stavebnice včetně masek podvozků. Postup, návod stavby dle měřítka TT.
Kat.č. H0-051
Leptaná detailně zpracovaná a nezkrácená stavebnice vloženého vozu 051 / 052 v měřítku 1:87 H0.
Lept obsahuje : Skříň vozu, veškeré vnitřní přepážky ( kromě stěny WC ) s přípravou proříznutí pro osvětlovací segmenty. Boční dveře jsou součástí bočnic, pro efekt zapuštěných dveří. Detailně propracovaná čela i bočnice. Okapničky jsou opatřeny zámky pro připevnění z vnitřních stran. Sada obsahuje masky podvozků 2400 mm a vanu z odlitku. V ceně nejsou zahrnutá 3D okna. Cena 800 Kč
Kat.č. H0-451 Okna P
Okna 3D půlená pro řady 451 a 051. Sada obsahuje okna pro jeden vůz. Lept lze využít i pro odlitky. Velikost H0. Cena 200 Kč
Kat.č. H0-451 Okna L
Okna 3D lámaná pro řady 451 a 051. Sada obsahuje okna pro jeden vůz. Lept lze využít i pro odlitky. Velikost H0. Cena 200 Kč
Kat.č. H0-051 IN
Leptaná sedadla do vozu 051 / 052, přepážka WC, přepážka služebního oddílu a madla. Lept lze využít i pro odlitky. Velikost H0. Cena 300 Kč.
Ostatní níže - měřítko TT ( skladem )
Do prodeje je uveden cenově výhodnější set TT obsahující :
- 2 x Stavebnice vozu 051 - Kat.č. TT-051
- 2 x Okna pro vozy - Kat.č. TT-451 Okna L / nebo Kat.č. TT-451 Okna P
- 2 x Sada podvozků pro vozy - Kat.č. TT-Pen2400
- 2 x Pevné rámy síly 0,5 mm - Kat.č. TT-Rám451
- 2 x Vana - odlitek
- 4 x Plastový měch - Kat.č. TT-Měch
2 vozy po slevě za 1900 Kč
Zboží vypsané jednotlivě
Kat.č. TT-051
Návod si můžete stáhnout ZDE Navod_051_lak
Leptaná detailně zpracovaná a nezkrácená stavebnice vloženého vozu 051 / 052 s vanou z odlitku.
Lept obsahuje : Skříň vozu, veškeré vnitřní přepážky ( kromě stěny WC ) s přípravou proříznutí pro osvětlovací segmenty. Boční dveře jsou součástí bočnic, pro efekt zapuštěných dveří. Detailně propracovaná čela i bočnice. Okapničky jsou opatřeny zámky pro připevnění z vnitřních stran. Cena včetně vany z odlitku 600 Kč
Kat.č. TT-451 Okna L
Okna 3D lámaná pro řady 451 a 051. Sada obsahuje okna pro jeden vůz. Lept lze využít i pro odlitky. Velikost TT. Cena 150 Kč
Kat.č. TT-451 Okna P
Okna 3D půlená pro řady 451 a 051. Sada obsahuje okna pro jeden vůz. Lept lze využít i pro odlitky. Velikost TT. Cena 150 Kč
Kat.č. TT-051 IN
Leptaná sedadla do vozu 051 / 052, přepážka WC, přepážka služebního oddílu a madla. Lept lze využít i pro odlitky. Velikost TT. Cena 200 Kč.
Návody sestavení podvozků 2400 mm a 2600 mm najdete ZDE
Kat.č. TT-Pen2400
Dva Pensylvánské podvozky ( Labutí krky ), rozvor 2400 mm. Nejen pro vozy 051. Cena 125 Kč
Upevnění podvozků k rámu
Kat.č. TT-M2 StartSet - Cena 40 Kč
Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře.
Kat.č. TT-Rám451
Pevný rám síly 0,5 mm + dílky nastavení. Pro lokomotivy 451 ( bez motoru ) a vložené vozy 051. Cena 150 Kč
Kat.č. TT-Měch
Plastový měch - kus 15 Kč
Obtisky TT pro jednotku 451 / 452 / 051 / 052 od JACEK MODELY. Cena za sadu 120 Kč
Nové TT obtisky. Cena kus 50 Kč
Nové TT obtisky ČSD
Nové H0 obtisky. Cena kus 65 Kč / 130 Kč
Návod
Jelikož má střecha na své spodní straně drážky, ohýbá se lehce, síla plechu je v drážce poloviční, tedy 0,15 mm. Jde to jednoduše rukou, nebo postupným ohýbáním střechy v ohýbačce vždy směrem od středu střechy k drážce okapničky. Tvar - sklon střechy můžeme kontrolovat pomocí jedné z přepážek.
Fotografie níže - Detaily. Popis pro vložení osvětlení. Interiér vozu 051.
Každá přepážka má svůj zámek - výstupek, který zapadne do střechy - otvoru. V bočnici na vnitřní straně jsou drážky pro vedení přepážky, tím je zajištěno zachování správného úhlu. Pokud máme střechu dostatečně srovnanou, můžeme přepážky přiletovat. Přepážku držíme v kleštích a tlakem ruky směrem dolů ji ke střeše letujeme. Po částečném přichycení 4 přepážek bok domáčkneme a doletujeme. Připevníme také 4 dílky "X" - dorazy pro pevný rám.
Interiér vozu 051 044-6
Připevníme čela, proletujeme zámky přepážek na střeše. Zabrousíme střechu jehlovým pilníčkem, případně i boky šmirgl papírem.
Připevníme okapničky - 4 krátké nad dveře a 2 dlouhé. V bočnici jsou připravené drážky a otvory, okapničky připevníme z vnitřních stran vozu. Připevníme hranu střechy a ventilaci, pro kterou je ve střeše připravené vybrání.
Výbava čel - "nárazníky" sestavíme vrstvením dílků na sebe, dílky lze zpevnit strunou. Pro přechodový plech jsou na čelech přpravené otvory. Plastový měch dosadíme po laku. Na čele vozu jsou připravené v řadě otvory pro propojení el. kabelů mezi vozy. Kabely lze naznačit černou režnou nití.
Připevníme prahy pod dveře a střešní madlo do připravených otvorů. Tím je vůz připraven k laku, poslední dílky z leptané sady jsou tabulky ČSD / ČD.
Příprava pevného rámu
Nad každý podvozek připevníme 3 mosazné nástavce. Na ně přilepíme 2 plastové podložky.
Matici i podložky můžeme ještě zatřít barvou. Pevný rám se opře o přepážky ve voze a dorazy "X".
Provoz : Jednotka je navržená pro vložení pevného rámu 0,5 mm a dvou plastových podložek ( Kat.č. TT-M2 StartSet ) mezi podvozek a rám - tím je ve správné výšce s koly průměru 8,3 mm. Jelikož jsou podvozky utopené a poloměry na kolejišti jsou jiné, než ve skutečnosti je nutné pro provoz jednotku zvednout. A to dosazením šesti dílků 0,5 mm - přiloženo u pevného rámu. Místo kol průměru 8,3 mm použijeme kola 7,6 mm. Tím se jednotka zvedne o 1,5 mm a podvozky se již volně natáčí a mají vůli. Můžete však podložky ubrat - otestovat vůz dle vlastního kolejiště.
Postup laků...
Rám před lakem doplněn o vanu z odlitku.
Žlutý pruh 600 mm = 5 mm v měřítku TT. Drobné dílky fixované na oboustranné lepící pásce.
Okna 3D jsou lepená vteřinovým lepidlem - nanášeným na vybrání v bočnicích. Po osazení oken 3D celý model ještě prošel vrstvou matného laku.
Veškerá okna stačí podlepit fólií. Na bok lze připevnit směrovou ceduli, na zadní část čela připevníme měch.
Hotový model vozu 051
Váha tohoto modelu je 83 gramů.
Hotové modely 051 - vraky
Protože jde o původní lepty první neprodejní a ověřovací verze, poslouží pouze jako vraky.
Lak ČSD nátěru. Máčený vůz bude částečně vybaven interiérem. Ještě nanést obtisky a střední patinu...
Zde jsou již oba vozy na odstavné koleji. Patinování ohořelého vraku byla premiéra.
Hotové modely
Poznámka : Zeleno-krémový nátěr se používal od roku 1977, od roku 1988 byl zaveden nátěr s 600 mm žlutým pruhem. U nás na kolejišti se modeluje rok 1993 až ( 95 ), tudíž by máčený vůz byl odstaven cirka 5 let a tomu by mohla odpovídat i střední patina.
Doplňující fotografie
Článek publikován 8.11.2013 / Poslední aktualizace 14.3.2017