Stavba vozu 051 / 052 z leptu TT / H0

051_finale_3051_sedadla_lak2051_vraky_fin11_3


Měřítko H0 - Pouze na objednávku

 Vložený vůz 051/052 el. jednotky - stavebnice včetně masek podvozků. Postup, návod stavby dle měřítka TT.

Kat.č. H0-051

 Leptaná detailně zpracovaná a nezkrácená stavebnice vloženého vozu 051 / 052 v měřítku 1:87 H0.

Lept obsahuje : Skříň vozu, veškeré vnitřní přepážky ( kromě stěny WC ) s přípravou proříznutí pro osvětlovací segmenty. Boční dveře jsou součástí bočnic, pro efekt zapuštěných dveří. Detailně propracovaná čela i bočnice. Okapničky jsou opatřeny zámky pro připevnění z vnitřních stran. Sada obsahuje masky podvozků 2400 mm a vanu z odlitku. V ceně nejsou zahrnutá 3D okna. Cena 800 Kč

051_h0_4 Stavebnice_051_verze3_popis051_h0-

051_h0-_2051_h0-_3051_h0-_4

Kat.č. H0-451 Okna P

Okna 3D půlená pro řady 451 a 051. Sada obsahuje okna pro jeden vůz. Lept lze využít i pro odlitky. Velikost H0. Cena 200 Kč

051p_h0_2051_h0-

Kat.č. H0-451 Okna L 

Okna 3D lámaná pro řady 451 a 051. Sada obsahuje okna pro jeden vůz. Lept lze využít i pro odlitky. Velikost H0. Cena 200 Kč

051l_h0_2

Kat.č. H0-051 IN

Leptaná sedadla do vozu 051 / 052, přepážka WC, přepážka služebního oddílu a madla. Lept lze využít i pro odlitky. Velikost H0. Cena 300 Kč.

051-044_in4


Ostatní níže - měřítko TT ( skladem )

Do prodeje je uveden cenově výhodnější set TT obsahující :

- 2 x Stavebnice vozu 051 - Kat.č. TT-051

- 2 x Okna pro vozy - Kat.č. TT-451 Okna L / nebo Kat.č. TT-451 Okna P

- 2 x Sada podvozků pro vozy - Kat.č. TT-Pen2400

- 2 x Pevné rámy síly 0,5 mm - Kat.č. TT-Rám451

- 2 x Vana - odlitek

- 4 x Plastový měch - Kat.č. TT-Měch

2 vozy po slevě za 1900 Kč 


Zboží vypsané jednotlivě

Kat.č. TT-051

Návod si můžete stáhnout ZDE Navod_051_lak

 Leptaná detailně zpracovaná a nezkrácená stavebnice vloženého vozu 051 / 052 s vanou z odlitku.

Lept obsahuje : Skříň vozu, veškeré vnitřní přepážky ( kromě stěny WC ) s přípravou proříznutí pro osvětlovací segmenty. Boční dveře jsou součástí bočnic, pro efekt zapuštěných dveří. Detailně propracovaná čela i bočnice. Okapničky jsou opatřeny zámky pro připevnění z vnitřních stran. Cena včetně vany z odlitku 600 Kč

Stavebnice_051_verze3051_detaily

Stavebnice_051_verze3_popisStavebnice_051_verze3_popis1051_vana2


Kat.č. TT-451 Okna L 

Okna 3D lámaná pro řady 451 a 051. Sada obsahuje okna pro jeden vůz. Lept lze využít i pro odlitky. Velikost TT. Cena 150 Kč

451_lamana3d_2

Kat.č. TT-451 Okna P

Okna 3D půlená pro řady 451 a 051. Sada obsahuje okna pro jeden vůz. Lept lze využít i pro odlitky. Velikost TT. Cena 150 Kč

451_pulena3d


Kat.č. TT-051 IN

Leptaná sedadla do vozu 051 / 052, přepážka WC, přepážka služebního oddílu a madla. Lept lze využít i pro odlitky. Velikost TT. Cena 200 Kč.

051_interier051_sedadla_lak2_2051-044_in4


Návody sestavení podvozků 2400 mm a 2600 mm najdete ZDE

Kat.č. TT-Pen2400

Dva Pensylvánské podvozky ( Labutí krky ), rozvor 2400 mm. Nejen pro vozy 051. Cena 125 Kč

Pensylvansky_2400Pensylvansky-podvozek_2400451r

Upevnění podvozků k rámu 

Kat.č. TT-M2 StartSet - Cena 40 Kč

 Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře.

Ram_051_podvozky

Kat.č. TT-Rám451 

Pevný rám síly 0,5 mm + dílky nastavení. Pro lokomotivy 451 ( bez motoru ) a vložené vozy 051. Cena 150 Kč

451_ram451_ramdilky


Kat.č. TT-Měch

Plastový měch - kus 15 Kč

451_mech


Obtisky TT pro jednotku 451 / 452 / 051 / 052 od JACEK MODELYCena za sadu 120 Kč

Potisk_451a

Nové TT obtisky. Cena kus 50 Kč

Obtisk_em475_maceny_ttObtisk_em475_tt

Nové TT obtisky ČSD

Obtisk_451_pruhy_2Obtisk_451_zl_pruh

Nové H0 obtisky. Cena kus 65 Kč / 130 Kč

Obtisk_em475_h0Obtisk_451_h0


Návod

 Jelikož má střecha na své spodní straně drážky, ohýbá se lehce, síla plechu je v drážce poloviční, tedy 0,15 mm. Jde to jednoduše rukou, nebo postupným ohýbáním střechy v ohýbačce vždy směrem od středu střechy k drážce okapničky. Tvar - sklon střechy můžeme kontrolovat pomocí jedné z přepážek.

051_verze3_stavba051_verze3_stavba_1051_verze3_stavba_2

 Fotografie níže - Detaily. Popis pro vložení osvětlení. Interiér vozu 051.

051_detaily051_stavebnice2verze_stavba5051-044_in8

 Každá přepážka má svůj zámek - výstupek, který zapadne do střechy - otvoru. V bočnici na vnitřní straně jsou drážky pro vedení přepážky, tím je zajištěno zachování správného úhlu. Pokud máme střechu dostatečně srovnanou, můžeme přepážky přiletovat. Přepážku držíme v kleštích a tlakem ruky směrem dolů ji ke střeše letujeme. Po částečném přichycení 4 přepážek bok domáčkneme a doletujeme. Připevníme také 4 dílky "X" - dorazy pro pevný rám.

051_verze3_stavba_3051_verze3_stavba_4051_verze3_stavba_5

Interiér vozu 051 044-6

051-044_in051-044_in1051-044_in3

051-044_in4051-044_in6051-044_in9

 Připevníme čela, proletujeme zámky přepážek na střeše. Zabrousíme střechu jehlovým pilníčkem, případně i boky šmirgl papírem.

051_verze3_stavba_6_2051_verze3_stavba_7

 Připevníme okapničky - 4 krátké nad dveře a 2 dlouhé. V bočnici jsou připravené drážky a otvory, okapničky připevníme z vnitřních stran vozu. Připevníme hranu střechy a ventilaci, pro kterou je ve střeše připravené vybrání. 

051_stavebnice2verze_stavba17051_detail_dvere051_stavebnice2verze_stavba20

051_verze3_stavba_9051_verze3_stavba_10051_ventilace

Výbava čel - "nárazníky" sestavíme vrstvením dílků na sebe, dílky lze zpevnit strunou. Pro přechodový plech jsou na čelech přpravené otvory. Plastový měch dosadíme po laku. Na čele vozu jsou připravené v řadě otvory pro propojení el. kabelů mezi vozy. Kabely lze naznačit černou režnou nití.

051_verze3_stavba_11051_verze3_stavba_12051_celo_detail

 Připevníme prahy pod dveře a střešní madlo do připravených otvorů. Tím je vůz připraven k laku, poslední dílky z leptané sady jsou tabulky ČSD / ČD.

051_verze3_stavba_14051_stavebnice2verze_stavba26

Příprava pevného rámu

Nad každý podvozek připevníme 3 mosazné nástavce. Na ně přilepíme 2 plastové podložky

451_ramdilky051_verze3_stavba_15051_verze3_stavba_16

Matici i podložky můžeme ještě zatřít barvou. Pevný rám se opře o přepážky ve voze a dorazy "X". 

051_verze3_stavba_17051_verze3_stavba_18051_verze3_stavba_19

Provoz : Jednotka je navržená pro vložení pevného rámu 0,5 mm a dvou plastových podložek ( Kat.č. TT-M2 StartSet ) mezi podvozek a rám - tím je ve správné výšce s koly průměru 8,3 mm. Jelikož jsou podvozky utopené a poloměry na kolejišti jsou jiné, než ve skutečnosti je nutné pro provoz jednotku zvednout. A to dosazením šesti dílků 0,5 mm - přiloženo u pevného rámu. Místo kol průměru 8,3 mm použijeme kola 7,6 mm. Tím se jednotka zvedne o 1,5 mm a podvozky se již volně natáčí a mají vůli. Můžete však podložky ubrat - otestovat vůz dle vlastního kolejiště.  


Postup laků...

Rám před lakem doplněn o vanu z odlitku.

051_lak051_lak3051_lak5

 Žlutý pruh 600 mm = 5 mm v měřítku TT. Drobné dílky fixované na oboustranné lepící pásce.

051_pruh051_sedadla051_lak1_2

051_lak4051_lak6051_lak9

 Okna 3D jsou lepená vteřinovým lepidlem - nanášeným na vybrání v bočnicích. Po osazení oken 3D celý model ještě prošel vrstvou matného laku. 

051_lak5_2051_lak7051_lak8_2

Veškerá okna stačí podlepit fólií. Na bok lze připevnit směrovou ceduli, na zadní část čela připevníme měch.

051_sedadla_lak051_sedadla_lak1051_sedadla_lak2


Hotový model vozu 051

051_finale051_finale1051_finale7

051_finale4051_finale5051_vaha

Váha tohoto modelu je 83 gramů.


Hotové modely 051 - vraky

Protože jde o původní lepty první neprodejní a ověřovací verze, poslouží pouze jako vraky.

051_vraky_2051_vraky4051_vraky6

Lak ČSD nátěru. Máčený vůz bude částečně vybaven interiérem. Ještě nanést obtisky a střední patinu... 

051_vraky_lak051_vraky_lak1051_vraky_lak2

Zde jsou již oba vozy na odstavné koleji. Patinování ohořelého vraku byla premiéra.

051_vraky_lak9051_vraky_lak8_2051_vraky_lak7

Hotové modely

051_vraky_fin051_vraky_fin5051_vraky_fin6

051_vraky_fin3051_vraky_fin4051_vraky_fin11_2

051_vraky_fin7051_vraky_fin8051_vraky_fin9

051_vraky_fin13051_vraky_fin15051_vraky_fin18

Poznámka : Zeleno-krémový nátěr se používal od roku 1977, od roku 1988 byl zaveden nátěr s 600 mm žlutým pruhem. U nás na kolejišti se modeluje rok 1993 až ( 95 ), tudíž by máčený vůz byl odstaven cirka 5 let a tomu by mohla odpovídat i střední patina.


Doplňující fotografie

Praha-mas-n-Ct_051dCt_051c

451-050d451_spojeni

051_spojeni

051_vrak051_vrak3051_vrak4

Článek publikován 8.11.2013 / Poslední aktualizace 14.3.2017