Návod stavby - odlitek s leptanou bočnicí motorového vozu 820 528-8 TT

820-528_stavba820-528_finale5

Kat.č. TT-820 528 Bok

 Nezkrácené leptané bočnice pro motorový vůz 820 528-8 Unipetrol / Servisní vůz. Sada obsahuje : bočnice, 3D okna a doplňky na odlitek z oměřeného vozu. Velikost 1:120 TT. Cena 400 Kč.

Odlitek není součástí leptané sady. Vhodné jako první seznámení se s lepty.


Doplňující zboží :

Obtisky pro motorový vůz od Jacek-Modely. Cena 60 Kč

Obtisk_820servisObtisk_820servisni

Kat.č. TT-820 Okna

ND - univerzální použití pro 020 / 820. 8 ks otevřených 3D oken. Velikost 1:120 TT. Cena 50 Kč

Kat.č. TT-820 Dveře

ND - Otevřené čelní dveře, sada obsahuje díly pro dvoje otevřené dveře. Velikost 1:120 TT. Cena 25 Kč

020_stavba15


Kat.č. TT-Tatra 2300

 Leptané podvozky ( pár ), včetně masek podvozků - Tatra o rozvoru 2300 mm. Sada obsahuje i dynamo. Velikost 1:120 TT. Cena 125 Kč.

NÁVOD SESTAVENÍ PODVOZKŮ NAJDETE ZDE

Podvozek_020


 Pevný rám síly 2 x 0,5 mm. Jeho využití je univerzální, jak pro jeden kardan, tak pro oba. Rám je navržen pro díly z tovární lokomotivy V100 f. Tillig. Velikost 1:120 TT. Cena 250 Kč.

820_ram_stavba2_2820_ram_stavba3_2

820_ram_stavba4_2820_ram_stavba5_2820_ram_stavba7_2

Sběr proudu z podvozku - obě polarity

Upevnění podvozků k rámu - Verze makety

Kat.č. TT-M2 StartSet - Cena 40 Kč

 Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře.

A ještě na závěr....K dispozici máme nepatrně zvýhodněný set. A to bočnice s podvozky za 500 Kč.


Návod

 Dle nové bočnice - leptané, odřežeme tu původní - odlitkovou. Z odlitku zůstane jen střecha a čela....Po odřezání bočnic je k čelu perfetní přístup i zevnitř odlitku.

820-528_stavba1820-528_stavba2820-528_stavba3

 Spodní část bočnice můžete ohnout, na spodní straně leptu jsou k tomu připravené rysky. Bočnici k odlitku lepte vteřinovým lepidlem a fixujte napuštěným papírkem. Jednotlivé spodní kryty můžete navíc libovolně otevřít - střihnutím nůžek v drážce.

820-528_stavba4820-528_stavba5820-528_stavba6

820-528_stavba7820-528_stavba8820-528_stavba9

 Zaoblená okna zarovnejte do úhlu - dle leptu a určitě je dobré je také zvětšit - jsou moc úzká...Vyvrtejte otvory pro uložení háku, brzdových hadic a stěračů. Protože jsou původní světla dost "rozhozená" je dobré je nahradit mosaznou trubičkou. Něco k rozměrům : Průměr světla vnější část je 23 cm, vnitřní část ( sklo ) je 19 cm. Tedy celkem vhodná je mosazná trubička 2 mm, kterou máme též v nabídce.. 

Otvor pro budoucí podvozek ( masku ) je dobré nepatrně prodloužit, přeci jen, nejdůležitější jsou jízdní vlastnosti modelu.

820-528_stavba11820-528_stavba12820-528_stavba13

Stroj připravený k laku

 Po osazení schodů, přilepení mříže nad ventilátorem, přilepení horních přídavných světel a okapniček je už model připraven do základní barvy...Teprve v základní barvě se pozná, jak moc bude potřeba tmelit přechod leptu a odlitku. 

820-528_k-laku820-528_k-laku1820-528_k-laku2


Lak / Patina

- Barevné varianty byly minimálně dvě. Pravděpodobně od roku 1995-96 nesl vůz žlutý nátěr s černým 600 mm lomeným pruhem s šedivou barvou střechy, později byl celý vůz lakován do tmavě modré barvy s drobným zdobením světlé modré a bílou linkou - fotografie dle daného roku najdete např. ZDE 

- Kryty světel zůstanou v barvě plechu, osazují se až po laku. Pluhy se dají do své ( šedivé ) barvy stříkat mimo model.

820-528_zaklad_dily820-528_zaklad1

 Z obarveného papíru vytvořte zadní stěnu schodů. Skalpelem strhněte barvu z klik a horních přídavných světel. Madla mají dorazy. Okna lepte Herkulesem, madla vteřinovým lepidlem zevnitř vozu. Rámečky oken ve dveřích se dají zatřít černou barvou - náznak gumy. Dolepte detaily čel - šroubovky, háky, brzdové hadice a kryty světel.

 Záclonky jsou dalším detailem a budou zvolené tak, aby nebyl vidět motor, popř. může být celý vůz ve stavu "zataženém". Nárazníky si vyrobte tak dlouhé, aby celková délka přes nárazníky byla 18,50 m - což je v TT 154,17 mm ( bužírku lze posouvat ).

Ještě schází nanést obtisky a po této fázi dostane celý model první matný lak, tím se také retušují otřepky.

Po zasklení už jen zbývá osadit leptané stěrače a pluhy.

820-528_modra820-528_na-pojezdu_2820-528_na-pojezdu6

820-528_na-pojezdu8820-528_na-pojezdu9


Hotový model 820 528-8

820-528_finale1820-528_finale3

820-528_finale4820-528_finale5_2820-528_finale6

820-528_finale7820-528_finale8820-528_finale9

Článek publikován 9.6.2015 / Poslední aktualizace 10.10.2015