Návod sestavení celo leptu motorového vozu 854 - měřítko 1:120 TT
Kat.č. TT-854
Motorový vůz - celo lept 854. Velikost 1:120 TT
Základní sada obsahuje : Nezkrácenou skříň vozu. Přechodové dveře mohou být funkčně otevíratelné díky pantům, tak i přechodový plech, proti vozu 853 byl přidán dílek pevně zavřených dveří - čelo s měchy. Dvě verze dálkových světel, pluhy 4 kusy - dva plné a dva pro KKS. Plná spodní výbava beden - i zadních stěn, vzduchojemů a krytů, schody, desky nárazníků, háky, šroubovky, zásuvky dálkového řízení, brzdové hadice, stanoviště a přepážky. Plná střešní výbava - ventilace, žaluzie, kryt výfuku. Součástí sady je i střecha a dva kusy klimatizace z odlitku. Detailně připravený lept dle vlastního měření skutečného vozu. Cena 900 Kč
( Třetí fotografie níže - celo lept motorového vozu M296.1 / 853 po laku ).
Střecha - Otvor ve střeše je lehká příprava pro možné osvětlovací segmenty. Střecha je součástí základního leptu výše. Forma je pro maximální počet střech vždy 20 ks.
- Chybějící dvě přepážky oddílu cestujících a sedadla jsou v nabídce na jiném leptu - zboží není součástí této ceny.
Kat.č. TT-854 Okna 3D
Okna 3D a madla. Cena 150 Kč
Kat.č. TT-854 LEPT IN
- Interiér vhodný do celo leptu, sada obsahuje : 48 míst k sedění, 2 přepážky odd. cestujících a podlahu služebního oddílu. Cena 250 Kč
Kat.č. TT-Podvozek853
Návod sestavení tohoto podvozku najdete bez stahování zde
Návod ve formátu .docx si můžete stáhnout ZDE Navod-_podvozky_852-854_2
Sada obsahuje : dva podvozky rozvoru 2400 mm pro motorové vozy M296 / 852 / 853 nebo 854. Vhodné využít pro pojízdné makety vozidel, nebo po jednoduchém rozdělení kostry podvozku na 3 díly sestavíme masky, které se připevní na daný pojezd ( Mosaz / V100 / jiný ). Tím je leptaná sada vhodná k univerzálnímu využítí. Součástí je také 2 x malý brzdový válec a 2 x nádoba na písek. Velikost TT. Cena 150 Kč
Kat.č. TT-Rám853-1
Pevný rám celkové síly 2 x 0,5 mm + 6 x 0,5 mm pro usazení čepu podvozku z lokomotivy V100 f. Tillig. Spodní strana rámu je navržena s kolébkou - náklon podvozku.
Základní využití pro celo lepty motorových vozů M 296 / 852 / 853 / 854, rám lze také použít pro odlitky. Tento rám je verzí vozu se zachováním interiéru - oddíl cestujících. Tedy s jedním kardanem. Výhoda : při dokoupení jednoho motoru Mashima díly z V 100 poslouží hned pro dva motorové vozy. Velikost TT. Cena 250 Kč
Sběr proudu z podvozku - obě polarity ( foto ilustrativní )
Kat.č. TT-Rám853-0
Pevný rám celkové síly 0,5 mm, další dílky jsou nastavení výšky o dalších 0,5 mm. Základní využití pro celo lepty motorových vozů M 296 / 852 / 853 / 854, rám lze také použít pro odlitky. Tento rám je verzí vozu jako pojízdné makety se zachováním plného interiéru. Velikost TT. Cena 150 Kč
Upevnění podvozků k rámu - verze pojízdné makety
Kat.č. TT-M2 StartSet - Cena 40 Kč
Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře.
Obtisky motorového vozu 854 od JACEK MODELY. Cena kus 50 Kč
Do prodeje je uveden cenově výhodnější set kat.č. TT-854 Set
- 1 x Základní leptaná stavebnice motorového vozu
- včetně střechy a klimatizace z odlitku
- včetně plné spodní výbavy - bedny
- včetně přepážek a stanoviště - Kat.č. TT-854 - 900 Kč
- 1 x Sada oken vnější část 3D - Kat.č. TT-854 Okna 3D - 150 Kč
- 1 x Podvozky - pár - 2400 mm pro 854 - Kat.č. TT-Podvozek853 - 150 Kč
Cena po slevě 1100 Kč
Návod
Video - ohyb čela řady 860 - najdete ZDE
Sestavení skříně - hrubá stavba
Ohnout čela můžeme jednoduše např. o kulatý pilník. Přesný tvar pak zajistí postupné zámky - výstupky v horní části čel, které zapadají do otvorů ve střeše. Letovat začínáme od konce, tedy u dveří pro cestující. Dílky ze střechy - viz druhá fotografie, si odložíme na později, např. do nějakého víčka, nebo krabičky. Pro 100% chycení cínu k leptu a jeho rozlití se, je dobré budoucí místo spoje nejprve potřít pájecí kapalinou.
Poznámka : Veškeré okapničky jsou již součástí střechy.
Když je vše "přibodované" můžeme čelo proletovat více. Z vnější strany pak čela zahladíme jehlovým pilníčkem.
Čela
Podlaha stanoviště II. je zároveň doraz čela z vnitřní strany. Podlaha je opatřena "panty" které ohneme o 90°, do pantů pak později vložíme přechodový plech. Podlahu pro lepší manipulaci lze ještě ohnout, nebo zcela oddělit. Na druhé fotografii níže je vidět doraz pro stanoviště I.
Strana s přechodem
Sestavení čela - otevírání dveří. Nejprve vložíme ohnutý dílek - pevná část, viz první fotografie níže, přesné umístění zajistí otvory v podlaze a ve střeše. Dále otevírací dveře, na které později ( po laku ) připevníme měchy, které se dají vytvořit jednoduše z obarveného papíru na černo, dveře mají panty a také své připravené otvory. Nebo můžeme z leptu využít přechodové dveře ve stavu - trvale zavřeném. Tento díl má již vyznačené i návalky - gumy.
Pohyb dveří není nutný - vnitřní dveře případně osazovat nemusíte. Záleží na každém, co si vybere.
Světla sestavíme dle fotografie níže, letujeme je z vnitřní strany, pak dle potřeby i z vnější, později se vše zabrousí.
Lept nabízí dvě variace pluhů - plný, nebo s výřezem pro KKS. Pluh předohneme v ruce, nebo např. o větší vrták. Konec pluhu končí v místě zlomu bočnice. Spodní část pluhu je podobná. Nejprve letujeme střed.
Připevníme čelník a ohneme madla. Na čelník přijdou připevnit desky pod nárazníky.
Stanoviště
Vnitřní přepážky a jejich části
Stanoviště a přepážky vozu osadíme danou výbavou.
- Stanoviště I. a II. - sedadla strojvedoucího
- Stanoviště I. - skříň
- Stanoviště II. - verze vnitřních trvale zavřených dveří při spojení s řídícím vozem 954.
- Zavazadlový oddíl blíže k motoru - elektro skříň. Zde jsou dvě verze pro usazení přepážky, s nápisem OK je drážka tak, jak má být. Drážka s nápisem V100 je odsunutá, aby se motor a setrvačník vešel. V tom případě nebudeme elektro skříň osazovat a přepážku ještě na vyznačených místech zařízneme. Nebo přepážku neosazujte vůbec.
- Zavazadlový oddíl blíže ke středu - přepážka WC
Bočnice mají pro přepážky připravené drážky a střecha otvory. Přepážky drží pěkně, letovat stačí opravdu jen trochu.
Zavazadlový oddíl.
Vstup do zavazadlového oddílu a přepážky interiéru.
Koutek u přechodových dveří. U řady 854 se dá říci, co kus, to originál, tedy do leptu byly zahrnuty obě verze vnitřních dveří, rozdíl je ve velikosti okna.
Přechodové dveře.
Detaily čel
Zásuvky dálkového řízení jsou složeny z dílků lepených na sebe. Připevníme také nášlapné schůdky v pluhu. Jelikož tento model je ověřovací bylo čelo dozdobeno celé, tedy o další dílky, brzdové hadice, šroubovku, hák, stěrače, madla pod okny a boční dveře. Boční dveře se dají lakovat zvlášť, to ušetří maskování páskou, záleží ale na zvoleném barevném schématu.
Celkový pohled
Spodní výbava
Připravíme si dílky viz fotografie níže. Bedny ohneme dle rysek. Brzdové válce můžeme ohnout např. přes jehlový pilník, nebo šroubováček. Do jednoho ze tří brzdových válců připevníme odvzdušňovací táhlo. Osadíme leptané nárazníky, jejich desky jsou součástí základní sady. Délka nárazníků má být 650 mm, což po přepočtu je 5,42 mm. Návod sestavení najdete ZDE
Jedna strana
Malá úprava schodů - pro volné natáčení podvozku u druhého stanoviště. Spodní část schodu se připevní přímo na podvozek.
Druhá strana
Fotografie spodní části - detaily. Směr od motoru k měchům.
Střecha
Střechu - její spodní stranu zbrousíme o cca 0,5 mm na šmirgl papíru položeném na rovině - na stole. Tím vznikne ideální rovina a zbavíme se případných otřepků. Otvory v leptané střeše v prostoru nádechů k turbu vyplníme cínem a zahladíme. Aby byl pohyb čelních přechodových dveří funkční a nic pantům nebránilo v pohybu, můžeme si dané otvory převést na plastovou střechu a v daných místech vyvrtat malé otvory.
Střechu k leptu přilepíme a spoje dle potřeby tmelíme.
Výbava střechy - Detaily
Kdo by chtěl nahradit plastovou ventilaci - 4 ks, může jí vyměnit za dílky z leptu. Stejně tak i plastový odlitek klimatizace lze doplnit o přední leptanou část. Dále připevníme větráky a výfuk. Sestavíme žebra nádechů k turbu. Připevníme horní světlomety - leptané kroužky a boční části u výfuku.
Připevníme ventilaci u malého stanoviště ( II. ) a víko vyrovnávací nádrže vody. U prvního stanoviště ještě nárazníky doplníme stupačkami. Měch lze vyrobit z papíru, obarveného černým lihovým fixem.
Motorový vůz v soupravě
Ověřovací stavba je u konce...Model je již skladem
Motorové vozy najdete přehledně na www.854foto.net
Článek publikován 29.9.2014 / Poslední aktualizace 28.8.2015