Návod sestavení celo leptu motorového vozu 854 - měřítko 1:120 TT


Kat.č. TT-854

Motorový vůz - celo lept 854. Velikost 1:120 TT

 Základní sada obsahuje : Nezkrácenou skříň vozu. Přechodové dveře mohou být funkčně otevíratelné díky pantům, tak i přechodový plech, proti vozu 853 byl přidán dílek pevně zavřených dveří - čelo s měchy. Dvě verze dálkových světel, pluhy 4 kusy - dva plné a dva pro KKS. Plná spodní výbava beden - i zadních stěn, vzduchojemů a krytů, schody, desky nárazníků, háky, šroubovky, zásuvky dálkového řízení, brzdové hadice, stanoviště a přepážky. Plná střešní výbava - ventilace, žaluzie, kryt výfuku. Součástí sady je i střecha a dva kusy klimatizace z odlitku. Detailně připravený lept dle vlastního měření skutečného vozu. Cena 900 Kč

( Třetí fotografie níže - celo lept motorového vozu M296.1 / 853 po laku ).

854_celolept_stavba1161_2

854_celolept1-popis854_celolept3-popis854_finale3_3

 Střecha - Otvor ve střeše je lehká příprava pro možné osvětlovací segmenty. Střecha je součástí základního leptu výše. Forma je pro maximální počet střech vždy 20 ks.

- Chybějící dvě přepážky oddílu cestujících a sedadla jsou v nabídce na jiném leptu - zboží není součástí této ceny.


Kat.č. TT-854 Okna 3D

 Okna 3D a madla. Cena 150 Kč

854_okna3d_celolept_2


 Kat.č. TT-854 LEPT IN

- Interiér vhodný do celo leptu, sada obsahuje : 48 míst k sedění, 2 přepážky odd. cestujících a podlahu služebního oddílu. Cena 250 Kč

854_interiertt


Kat.č. TT-Podvozek853

Návod sestavení tohoto podvozku najdete bez stahování zde

Návod ve formátu .docx si můžete stáhnout ZDE Navod-_podvozky_852-854_2 

 Sada obsahuje : dva podvozky rozvoru 2400 mm pro motorové vozy M296 / 852 / 853 nebo 854. Vhodné využít pro pojízdné makety vozidel, nebo po jednoduchém rozdělení kostry podvozku na 3 díly sestavíme masky, které se připevní na daný pojezd ( Mosaz / V100 / jiný ). Tím je leptaná sada vhodná k univerzálnímu využítí. Součástí je také 2 x malý brzdový válec a 2 x nádoba na písek. Velikost TT. Cena 150 Kč

853_podvozky853_podvozky_lak_2854_020c


Kat.č. TT-Rám853-1

 Pevný rám celkové síly 2 x 0,5 mm + 6 x 0,5 mm pro usazení čepu podvozku z lokomotivy V100 f. Tillig. Spodní strana rámu je navržena s kolébkou - náklon podvozku.

 Základní využití pro celo lepty motorových vozů M 296 / 852 / 853 / 854, rám lze také použít pro odlitky. Tento rám je verzí vozu se zachováním interiéru - oddíl cestujících. Tedy s jedním kardanem. Výhoda : při dokoupení jednoho motoru Mashima díly z V 100 poslouží hned pro dva motorové vozy. Velikost TT. Cena 250 Kč

853_ramv100_1kardan3

Sběr proudu z podvozku - obě polarity ( foto ilustrativní )

V100_sberV100_sber1V100_sber2

Kat.č. TT-Rám853-0

 Pevný rám celkové síly 0,5 mm, další dílky jsou nastavení výšky o dalších 0,5 mm. Základní využití pro celo lepty motorových vozů M 296 / 852 / 853 / 854, rám lze také použít pro odlitky. Tento rám je verzí vozu jako pojízdné makety se zachováním plného interiéru. Velikost TT. Cena 150 Kč

853_ram_vuz

Upevnění podvozků k rámu - verze pojízdné makety 

Kat.č. TT-M2 StartSet - Cena 40 Kč

 Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře.


Obtisky motorového vozu 854 od JACEK MODELYCena kus 50 Kč


Do prodeje je uveden cenově výhodnější set kat.č. TT-854 Set

- 1 x Základní leptaná stavebnice motorového vozu

 - včetně střechy a klimatizace z odlitku 

 - včetně plné spodní výbavy - bedny

 - včetně přepážek a stanoviště - Kat.č. TT-854 - 900 Kč

- 1 x Sada oken vnější část 3D - Kat.č. TT-854 Okna 3D - 150 Kč

- 1 x Podvozky - pár - 2400 mm pro 854 - Kat.č. TT-Podvozek853 - 150 Kč

Cena po slevě 1100 Kč


Návod

Video - ohyb čela řady 860 - najdete ZDE

Sestavení skříně - hrubá stavba

 Ohnout čela můžeme jednoduše např. o kulatý pilník. Přesný tvar pak zajistí postupné zámky - výstupky v horní části čel, které zapadají do otvorů ve střeše. Letovat začínáme od konce, tedy u dveří pro cestující. Dílky ze střechy - viz druhá fotografie, si odložíme na později, např. do nějakého víčka, nebo krabičky. Pro 100% chycení cínu k leptu a jeho rozlití se, je dobré budoucí místo spoje nejprve potřít pájecí kapalinou.  

Poznámka : Veškeré okapničky jsou již součástí střechy.

854_celolept_stavba854_celolept_stavba1854_celolept_stavba2

854_celolept_stavba3854_celolept_stavba4854_celolept_stavba5

 Když je vše "přibodované" můžeme čelo proletovat více. Z vnější strany pak čela zahladíme jehlovým pilníčkem.

854_celolept_stavba6854_celolept_stavba8854_celolept_stavba11


Čela

 Podlaha stanoviště II. je zároveň doraz čela z vnitřní strany. Podlaha je opatřena "panty" které ohneme o 90°, do pantů pak později vložíme přechodový plech. Podlahu pro lepší manipulaci lze ještě ohnout, nebo zcela oddělit. Na druhé fotografii níže je vidět doraz pro stanoviště I.

854_celolept_stavba1112854_celolept_stavba1114854_celolept_stavba1116 

Strana s přechodem

      854-015b_3     854-005_3854-016_5

854-016d_3854-017f_2854-218-b_3

 Sestavení čela - otevírání dveří. Nejprve vložíme ohnutý dílek - pevná část, viz první fotografie níže, přesné umístění zajistí otvory v podlaze a ve střeše. Dále otevírací dveře, na které později ( po laku ) připevníme měchy, které se dají vytvořit jednoduše z obarveného papíru na černo, dveře mají panty a také své připravené otvory. Nebo můžeme z leptu využít přechodové dveře ve stavu - trvale zavřeném. Tento díl má již vyznačené i návalky - gumy.

 Pohyb dveří není nutný - vnitřní dveře případně osazovat nemusíte. Záleží na každém, co si vybere.

854_celolept_stavba1119854_celolept_stavba1121854_celolept_stavba1122

854-005m854-008854-014m

 Světla sestavíme dle fotografie níže, letujeme je z vnitřní strany, pak dle potřeby i z vnější, později se vše zabrousí.  

854_celolept_stavba1124854_celolept_stavba1128854_celolept_stavba1129

 Lept nabízí dvě variace pluhů - plný, nebo s výřezem pro KKS. Pluh předohneme v ruce, nebo např. o větší vrták. Konec pluhu končí v místě zlomu bočnice. Spodní část pluhu je podobná. Nejprve letujeme střed. 

 Připevníme čelník a ohneme madla. Na čelník přijdou připevnit desky pod nárazníky.

854_celolept_stavba1130854_celolept_stavba1134854_celolept_stavba1135


Stanoviště

854-014-in854-014-in15854-014-in16

854_celolept_stavba1141854_celolept_stavba1142854_celolept_stavba219


Vnitřní přepážky a jejich části

 Stanoviště a přepážky vozu osadíme danou výbavou.

 - Stanoviště I. a II. - sedadla strojvedoucího

 - Stanoviště I. - skříň

 - Stanoviště II. - verze vnitřních trvale zavřených dveří při spojení s řídícím vozem 954.

 - Zavazadlový oddíl blíže k motoru - elektro skříň. Zde jsou dvě verze pro usazení přepážky, s nápisem OK je drážka tak, jak má být. Drážka s nápisem V100 je odsunutá, aby se motor a setrvačník vešel. V tom případě nebudeme elektro skříň osazovat a přepážku ještě na vyznačených místech zařízneme. Nebo přepážku neosazujte vůbec.

 - Zavazadlový oddíl blíže ke středu - přepážka WC

 Bočnice mají pro přepážky připravené drážky a střecha otvory. Přepážky drží pěkně, letovat stačí opravdu jen trochu.

854_celolept_stavba1146854_celolept_stavba1147854-014-in1_2

 Zavazadlový oddíl.

854_celolept_stavba1148854_celolept_stavba1149854_celolept_stavba1150

854-014-in5854-014-in3854-014-in4

 Vstup do zavazadlového oddílu a přepážky interiéru.

854-014-in9854223_25ledna2014e854223_25ledna2014f

 Koutek u přechodových dveří. U řady 854 se dá říci, co kus, to originál, tedy do leptu byly zahrnuty obě verze vnitřních dveří, rozdíl je ve velikosti okna.

854_celolept_stavba1151_2854_celolept_stavba1152

854c_2854223_25ledna2014i854223_25ledna2014l

 Přechodové dveře.

854_prechod_2854_prechod1Prechod2_2


Detaily čel

 Zásuvky dálkového řízení jsou složeny z dílků lepených na sebe. Připevníme také nášlapné schůdky v pluhu. Jelikož tento model je ověřovací bylo čelo dozdobeno celé, tedy o další dílky, brzdové hadice, šroubovku, hák, stěrače, madla pod okny a boční dveře. Boční dveře se dají lakovat zvlášť, to ušetří maskování páskou, záleží ale na zvoleném barevném schématu.

854_celolept_stavba1155_2854_celolept_stavba1153_2854_celolept_stavba1157

Celkový pohled

854_celolept_stavba1160854_celolept_stavba1161_2854223_25ledna2014q


Spodní výbava

 Připravíme si dílky viz fotografie níže. Bedny ohneme dle rysek. Brzdové válce můžeme ohnout např. přes jehlový pilník, nebo šroubováček. Do jednoho ze tří brzdových válců připevníme odvzdušňovací táhlo. Osadíme leptané nárazníky, jejich desky jsou součástí základní sady. Délka nárazníků má být 650 mm, což po přepočtu je 5,42 mm. Návod sestavení najdete ZDE

854_celolept_stavba101854_celolept_stavba102854_celolept_stavba103

854_celolept_stavba217

Jedna strana 

Malá úprava schodů - pro volné natáčení podvozku u druhého stanoviště. Spodní část schodu se připevní přímo na podvozek.

854_celolept_a_vozy2854_celolept_a_vozy3854-014kk

854-225d854-225cFotografie2729

Druhá strana

854_celolept_a_vozy18854_celolept_a_vozy13854-014h

854-005g854-005h854-005j

Fotografie spodní části - detaily. Směr od motoru k měchům.

854-014p854-014q854-014qq


Střecha

Střechu - její spodní stranu zbrousíme o cca 0,5 mm na šmirgl papíru položeném na rovině - na stole. Tím vznikne ideální rovina a zbavíme se případných otřepků. Otvory v leptané střeše v prostoru nádechů k turbu vyplníme cínem a zahladíme. Aby byl pohyb čelních přechodových dveří funkční a nic pantům nebránilo v pohybu, můžeme si dané otvory převést na plastovou střechu a v daných místech vyvrtat malé otvory.

854_celolept_stavba201854_celolept_stavba202

Střechu k leptu přilepíme a spoje dle potřeby tmelíme.

854_celolept_stavba205854_celolept_stavba203854223_25ledna2014t

Výbava střechy - Detaily

 Kdo by chtěl nahradit plastovou ventilaci - 4 ks, může jí vyměnit za dílky z leptu. Stejně tak i plastový odlitek klimatizace lze doplnit o přední leptanou část. Dále připevníme větráky a výfuk. Sestavíme žebra nádechů k turbu. Připevníme horní světlomety - leptané kroužky a boční části u výfuku.

854_celolept_stavba206854_celolept_stavba208854_celolept_stavba210

 Připevníme ventilaci u malého stanoviště ( II. ) a víko vyrovnávací nádrže vody. U prvního stanoviště ještě nárazníky doplníme stupačkami. Měch lze vyrobit z papíru, obarveného černým lihovým fixem.

 854-016e_4854_celolept_stavba214854_celolept_stavba213

Motorový vůz v soupravě

854_celolept_a_vozy11_2854_celolept_a_vozy7854_celolept_a_vozy16

854_celolept_stavba220854_celolept_stavba221854-210b_2

Ověřovací stavba je u konce...Model je již skladem

854_finale854_finale2_2854_finale4

854_finale6854_finale14854_finale16

854_finale3_3854_finale9854_finale7

Motorové vozy najdete přehledně na www.854foto.net

Článek publikován 29.9.2014 / Poslední aktualizace 28.8.2015