Návod stavby - odlitek Sysla 961 doplněný leptanou bočnicí TT
Odlitek - Dveře na odlitku nápadně připomínají naše leptané z řady 954...
Kat.č. TT-961
Leptané bočnice řídícího vozu, 3D okna - 17 x velké a 4 x malé, dveře, plná spodní výbava - bedny, zrcátka, madla, stupačky a schody a další doplňky z oměřeného řídícího vozu 961. Odlitek není naším výrobkem a není součástí leptané sady. Velikost 1:120 TT. Cena 500 Kč
Doplňující zboží :
- Obtisky od Jacka. Velikost 1:120 TT. Cena 65 Kč
Kat.č. TT-GP200
Dva detailně zpracované podvozky GP200. Rozvor 2600 mm. Vhodné např. pro vozy 954, 961, Postw, Bdt, Bp, BRm, Bmee, BDbmrsee. Více dílků zajístí kulatější tvar podvozku. Cena 150 Kč
NÁVOD SESTAVENÍ TOHOTO PODVOZKU NAJDETE ZDE
Kat.č. TT-054 IN
Leptaný interiér - sedadla 88 míst. Cena 250 Kč
Kat.č. TT-Rám Y2
Odlehčený pevný rám pro vozy Y 17.200 m. Síla leptu 0,5 mm. V místě uchycení podvozku je rám zesílen na 2 x 0,5 mm - pro zachování celkové ověřené výšky vozu. Pro případné nastavení výšky na 1 mm ve střední části rámu ( při náhradě u vozů s rámem 2 x 0,5 mm ) je v sadě 12 kusů malých plošek. Dále je rám lehce prodloužen. Velikost TT. Cena 150 Kč
Upevnění podvozků k rámu
Kat.č. TT-M2 SET - Cena 85 Kč
Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice, 2 x měch na čela vozu a 4 kusy leptaných desek nárazníků. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře.
Video podvozků v provozu je zde
Návod
Dle nové bočnice - leptané, odřežte původní - odlitkovou. Z odlitku zůstane jen střecha a čela. Oproti jiným bočnicím se na tomto odlitku musí postupovat trochu jinak ( složitěji ) a to tak, že konec odlitku ( bočnice ) lehce zabruste, lept přijde osadit částečně na odlitek, protože odlitek v těchto partiích nejde více odřezat.
Konec leptané bočnice můžete ohnout cca o 10°. Bočnici k odlitku lepte vteřinovým lepidlem a fixujte napuštěným papírkem.
Z detailů před lakem osaďte pouze jeden čelník a dvě malé krytky u středních dveří. Další detaily je výhodnější lakovat zvlášť. Vyvrtejte otvory pro trn nárazníků, světla, stěrač, zrcátka a madla.
Úprava větráků střechy a detaily
Posunutím větráků do správného místa nemůžete nic zkazit, zde došlo k posunutí asi o 7 mm na střed vozu.
Spodní výbava
Bedny složte dle rysek a proletujte ( lepte ) je uvnitř. Celá spodní výbava je chronologicky očíslovaná. "1 až 11"
Níže je nad rámec leptu použit pevný rám síly 0,5 mm a podvozky GP 2600 mm z naší nabídky.
K odlitku Sysla byly dodané plastové podvozky. Ty zde poslouží jen z části, po odřezání z nich budou masky. Kostra podvozků z leptu o rozvoru 2600 mm byla doplněna o ložiska, takže kola mají perfektní chod a podvozek má zajištěn také sběr proudu pro možné osvětlení. Leptané podvozky se dají složit také celé, to už jak kdo chce....Špalkové brzdy u leptu odstraňte, Sysel má brzdy kotoučové. Masky z odlitku byly trochu zkráceny, aby byl zajištěn plynulý chod podvozků v oblouku.
...teď už je na řadě lak
...ještě pár momentů z kolejiště, kde byl řídící vůz testován
VIDEO z testů první jízdy
Lak / Obtisky
Pár pohledů z kolejiště po osazení 3D oken, madel, nárazníků a stupaček. Soupravu tvoří také vůz Bp z naší nabídky leptaných vozů.
...model stačí už jen zasklít, třešínkou na závěr bude leptaný stěrač a zrcátka, leptaný interiér - sedadla jsou z řady vozu 054...
Hotový model Sysla 80-30 011-8
Strojvedoucí, nebo cestující modelu vždy dodají život.
Elektronická tabule ukazuje konečnou stanici Olomouc hl.n.
Jedenáctka na testovací jízdě s vozy z jiné epochy....
....v digitálu to svítí vše najednou - s tím si už poradí dekodér.
Předloha kolem dokola
Článek publikován 24.9.2015 / Poslední aktualizace 25.11.2015