Návod sestavení podvozků GP200 - velikost 1:120 TT
Video podvozků GP200 v provozu najdete zde
Kat.č. TT-GP200
Dva detailně zpracované podvozky GP200. Rozvor 2600 mm. Vhodné např. pro vozy 954, Postw, Bdt, Bp, BRm, Bmee, BDmeer, BDbmrsee, Bdmtee. Při použití podvozků na vozy s kotoučovou brzdou, brzdové špalky z leptu jednoduše odstraníme. Cena 150 Kč
Návod ve formátu .docx si můžete stáhnout ZDE Navod-_podvozkygp200_2600
Podvozek, který je doplněn o ložiska. Jak na to ? Více najdete ZDE
Návod
Připravíme si hlavní dílky, kostru podvozku a masky - podélnice. Kostru ohneme dle připravených rysek a připevníme na ni masky.
Složíme dílky dle číselného označení na sebe v daném pořadí "1-2-3" nosič pružin druhotného vypružení, kde dílek "1" je ten úplně spodní. Ohneme dvě pružiny druhotného vypružení- dílky "4" a připevníme je na dílek "3".
Složíme dílky dle číselného označení na sebe v daném pořadí "5-6-7-8-9." kolébku. Kde dílek "5" bude ten spodní. U dílku "5" ještě ohneme držáček. Zatím do tvaru "C".
Sestavený komplet dílků "1-9." vložíme pod podélník přes závěs nosiče pružin a ze spodní strany zaletujeme. Provlékneme do ok nouzové závěsy nosiče. ( Vedou z dílku "1" ).
Ohneme tlumič svislého vypružení a připevníme ho spolu s poddeskou na střed podélnice. Tlumič je složen ze tří dílků, ty vrstvíme na sebe. Ohneme např. přes jehlový pilník 4 pružiny prvotního vypružení, stačí do tvaru "C" a připevníme je na daná místa.
První fotografie níže - první dvě uchycené pružiny prvotního vypružení. Připravíme si dílky kryty ložisek - viz druhá fotografie níže. A postupně je vrstvíme na sebe.
Sestavíme podélná táhla ( s pryžovým uložením ), každé táhlo je složeno z pěti dílků vrstvených na sebe. Táhlo připevníme do připraveného oka "dílek 5" a na druhém konci na dílek ležící vedle táhla - viz třetí fotografie. Pro který je v podélníku připraven drobný otvor pro jeho uložení.
Ohneme vystouplé drátky, tak aby nevadily v provozu.
Pokud je podvozek vybaven alternátorem, sestavíme 6 označených dílků do komínku - viz fotografie níže a připevníme na podvozek.
Výšku dvojčité zdrže můžeme od země nastavit pohybem nahoru a dolu.
Stavba podvozků není nijak náročná. Jelikož je podvozek kovový, máme zároveň vyřešen i případný přívod proudu z kolejí do vozu. Každý podvozek bude sbírat jeden pól. Pro vodič je v podvozku v horní části připraven malý otvor. Výřez podvozku směřujeme směrem ke konci vozu. Tím vzniká velký prostor pro kinematiku krátkého spřáhla.
Osvětlení vozu
Při použití plastového rámu můžeme podvozky uchytit libovolným šroubem M2. Při použití kovového podvozku a zároveň pokud má vůz sbírat proud je dobré použít plastové šrouby M2, ty máme v nabídce.
Podvozek GP 200 na rámu
Doplňující zboží
Kat.č. TT-Rám Y2
Odlehčený pevný rám pro vozy Y 17.200 m. Síla leptu 0,5 mm. V místě uchycení podvozku je rám zesílen na 2 x 0,5 mm - pro zachování celkové ověřené výšky vozu. Pro případné nastavení výšky na 1 mm ve střední části rámu ( při náhradě u vozů s rámem 2 x 0,5 mm ) je v sadě 12 kusů malých plošek. Dále je rám lehce prodloužen. Pro případné nastavení do kratší ( původní délky ) jsou na spodní straně připravené rysky. Velikost TT. Cena 150 Kč
Upevnění podvozků k rámu
Kat.č. TT-M2 StartSet - Cena 40 Kč
Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře.
Kat.č. TT-M2 SET - Cena 85 Kč
Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice, 2 x měch na čela vozu a 4 kusy leptaných desek nárazníků. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře.
Video testů rámu v provozu je zde
Doplňující fotografie
954 213
954 213
954 211
Bdmtee 228 /// 21-08 425 /// Bdmtee
Článek publikován 1.2.2014 / Poslední aktualizace 21.11.2014