Návod stavby vozu Bai / By ( odlitek + lepty ) - N / TT
Kat.č. TT-Bai 8 Bok
Nezkrácené leptané bočnice, okna a doplňky pro vůz Bai / By - odlitek. Odlitek není součástí leptané sady.
Bočnice jsou navržené dle rozměrů ze skutečného vozu.
Tato stavba je vhodná pro první seznámení se s lepty.
Velikost 1:120 TT. Cena 400 Kč.
*** Doplnění 2.8.2017
Novinka 1:160 N je skladem - Bočnice, okna a doplňky na odlitek vozu Bai. Cena 280 Kč
Kat.č. N-Bai 8 Bok
Nezkrácené leptané bočnice, okna a doplňky pro vůz Bai / By - odlitek. Odlitek není součástí leptané sady.
Bočnice jsou navržené dle rozměrů ze skutečného vozu.
Tato stavba je vhodná pro první seznámení se s lepty.
Velikost 1:160 N. Cena 280 Kč.
Doplňující zboží
Návody sestavení podvozků 2400 mm najdete ZDE
Kat.č. TT-Pen2400
Dva Pensylvánské podvozky ( Labutí krky ), rozvor 2400 mm. Nejen pro vozy 051. Cena 125 Kč
Obtisky pro vozy Bai od JACEK MODELY. Cena 50 Kč. Měřítko TT.
Plastový interiér. Cena 50 Kč. Měřítko TT.
Návod
Bočnici lze využít na odlitek také jen z části ( pouze prostřední díl ). Pokud se má použít celá bočnice, je nutné nejprve ohnout partie kolem dveří. Ideální je dané dílky k sobě přiletovat na spodní straně. Každá "plná" bočnice je pak složena z pěti dílů.
Dle nové bočnice - leptané, odřežeme tu původní - odlitkovou.
Bočnice stačí k odlitku přilepit vteřinovým lepidlem, větším pevnostním spojem je pak ještě napuštěný papírek vteřinovým lepidlem. Zde je použit v rozích a na třech místech nad okny. Po zafixované bočnici místa v rozích dle potřeby tmelte a zabruste přechody leptu a odlitku. Dále přilepte čelník, čela - přechodové dveře. Dle vyznačených míst v leptu pak provrtejte otvory pro madla u přechod. dveří a otvory pro nárazníky. Připevněte spodní schody, ideálně letováním uvnitř bočnic. Po osazení madel je vůz připraven k laku. Opět již teď je vidět, jak bočnice odlitek pozvednou o třídu výš. Stavba je velmi jednoduchá a rychlá. Je tedy vhodná i pro zcela první seznámení se s lepty.
Poznámka : Čelník nalepte na odlitek co nejníž, buď zároveň s koncem odlitku, nebo i lehce pod tuto úroveň, o 0,5 mm.
Spodní výbava vozu
V leptané sadě najdete jak bateriovou skříň, tak brzdový válec s táhly.
Lak / Potisky / Patina
Protože je úprava odlitku natolik jednoduchá, vzniká hned souprava těchto vozů. První ve stavu před tmelením, druhý ve stavu po základní barvě a na druhém ( konečném ) tmelení. Za jedno odpoledne se dá takto k laku připravit 2 - 3 kusy vozů.
Stav vozů odpovídá 90. létům. Označení vozů By 50 54 20-11 009 a 195. V leptané sadě jsou navíc i dvě otevřená okna.
Skalpelem seškrábnutá barva na klikách je příjemný detail. Patina střechy - Čerň kostní a Umbra pálená.
Vhodné díly pro dokončení stavby...
Finišování
Interiér byl doplněn cestujícími. Z testů : při použití leptaných podvozků vůz snese i poloměr R310.
Hotové modely ČSD
2 x VIDEO jízdy vozů Bai
Model vozu By - verze ČD
Doplňující fotografie
Článek publikován 14.5.2015 / Poslední aktualizace 27.6.2015