Stavebnice vozu Bte / Bpe / Bp / Bdt - střecha odlitek
Z Historie :
I. série vozů : Btme 50 54 21-08 001 až 195 - r.v. 1986 čísla 001-070 / r.v. 1987 čísla 071-195 / od 1990 jako Bte / od 2001 jako Bdt ( 279 ). Skříň stejná, jako u další série s rozdílem střechy BEZ prolisů. Sedadla jako u série II. 88 míst, červená koženka.
Lak z výroby - tmavě zelený, žluté popisy ČSD.
II. série vozů : Bte 50 54 21-08 196 až 395 - r.v. 1990 - 1991 / od 1999 jako Bpe / od 2001 jako Bdt ( 280 )
Lak z výroby - tmavě zelený vůz VIZ ZDE
Pouze vůz číslo 202 dostal z výroby zkušební nátěr zeleno-bílý s šedým podélníkem - viz foto
III. série vozů : Bte 50 54 21-08 396 až 479 - r.v. 1991 - 1992 / od 1999 jako Bpe / od 2001 jako Bp ( 282 ). Poslední vozy vyrobené Vagonkou.
Pravděpodobný lak z výroby - první vůz u ČSD, který obdržel máčený vzhled zeleného vozu VIZ ZDE, od roku 1997 doplňovány lakem o celo-zelené dveře. Dle informací od P.Mahela - máčený vzhled byl už od roku 1991.
Kat.č. TT-Bp
Stavebnice vozu Bte / Bpe / Bp se střechou z odlitku. Velikost 1:120 TT. Cena 850 Kč
50 54 21-08 196 až 479
Sada obsahuje : Nezkrácený vůz - skříň. Plnou střešní výbavu - ventilaci. Plnou spodní výbavu - napouštění vody, bedny vč. zadních stěn, dva pásy vyznačení polohy dílů spodní výbavy. Přestavovače, brzdový válec, schody. Doplňky čel - šroubovky, háky, madla, desky nárazníků. Interiér - stěna střechy již s přípravou otvorů pro osvětlení, interiér dále obsahuje veškeré přepážky vozu a boční kryty sedadel u dveří. Stavebnice je opět připravená dle vlastního měření na skutečném voze Bp.
Součástí tohoto leptu je střecha z odlitku. Forma je vždy maximálně pro 20 kusů odlitků.
Návod si můžete stáhnout ZDE Navod_bp
Doplňující zboží :
Kat.č. TT-GP200
Dva detailně zpracované podvozky GP200. Rozvor 2600 mm. Vhodné např. pro vozy 954, Postw, Bdt, Bp, BRm, Bmee, BDbmrsee. Více dílků zajístí kulatější tvar podvozku. Cena 150 Kč
NÁVOD SESTAVENÍ TOHOTO PODVOZKU NAJDETE ZDE
Kat.č. TT-Rám Y2
Odlehčený pevný rám pro vozy Y 17.200 m. Síla leptu 0,5 mm. V místě uchycení podvozku je rám zesílen na 2 x 0,5 mm - pro zachování celkové ověřené výšky vozu. Velikost TT. Cena 150 Kč
Upevnění podvozků k rámu
Kat.č. TT-M2 SET - Cena 85 Kč
Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice, 2 x měch na čela vozu a 4 kusy leptaných desek nárazníků. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře.
Video podvozků v provozu je zde
Novinka : Kat.č. TT-Bp Okna 3D
Sada oken 3D a madla pro vůz Bp. Cena 150 Kč
Kat.č. TT-053 IN
Leptaný interiér vozu Bte / Baim - 88 míst k sedění + koše. Cena 300 Kč
Rozmístění sedadel ve voze si můžete stáhnout zde 053_cely_lept_sedadla_pdf
Vhodné pro vozy s čísly 50 54 21-08 196 až 395
Kat.č. TT-054 IN
Interiér vozu - sedadla. Cena 250 Kč
Rozmístění sedadel vozu - ke stažení ve formátu pdf zde 054_sedaky_pdf
Vhodné pro vozy s čísly 50 54 21-08 396 až 479
Kat.č. TT-Sedadla
Plastová sedadla - univerzální použití. Velikost 1:120 TT. Cena 50 Kč
Obtisk vozu Bte / Bpe / Bp od JACEK MODELY. Cena 65 Kč
NOVÉ obtisky : Cena 50 Kč
Do prodeje je uveden cenově výhodnější set obsahující :
- 1 x Základní stavebnice vozu, včetně opravené střechy - již s větráky - Kat.č. TT-Bp - 850 Kč
- 1 x Okna 3D pro celý vůz - Kat.č. TT-Bp Okna 3D - 150 Kč
- 1 x Pevný rám vozu Y - Kat.č. TT-Rám Y2 - tloušťka 0,5 mm - 150 Kč
- 1 x Podvozky GP200 2600mm - pár - Kat.č. TT-GP200 - 150 Kč
Set po slevě za 1200 Kč
FOTO-NÁVOD
Přepážky
Sestavení čela
Dveře a okapničky
Schody
Spodní výbava
Podélníky s vyleptaným označením, kam co přijde. Na pevný rám síly 0,5 mm přijdou připevnit nad podvozky 2 plastové podložky.
Strana vozu s ventilací
Druhá strana
Postup laků...
Vůz Bte níže představuje lak z 90-tých let. Máčená verze včetně bočních dveří. Dle první fotografie níže si můžete všimnout chyby počtu ventilací. Střecha je v současné době již opravena a má správný počet větráků.
Střechu - odlitek dle potřeby tmelíme ke skříni vozu.
Úpravu sedadel pro ( jednoho ) cestujícího lze provést nůžkami.
Sedadla připevněte na rám s odstupem 1-2 mm od hrany rámu, tím nedojde k případnému poškození při vkládání do kastle vozu. Sedadla jsou na rám přilepena vteřinovým lepidlem. Sedadla na přepážkách jsou lepena Herkulesem až po zasklení oken fólií.
Připravený žlábek - vybrání pro osvětlení je oproti jiným střechám užší. Nepozorností při stavbě tak došlo k tomu, že se níže uvedený osvětlovací segment nevešel ideálně celý do žlábku. Než střechu po zasklení dobrušovat a tím vířit prach, došlo na rozhodnutí viz níže. Osvětlení formou ,,hada,, je ideální k postupnému protahování mezi střechou z leptu a střechou z odlitku, navíc lze libovolně určit místo SM diody.
Po osazení posledních dílků - měchy, nárazníky, přechodové plechy je model hotov. Alternátory byly navíc doplněny o imitaci kabelů z černé nitě. Čela můžete dozdobit ještě navíc o háky, šroubovky a brzdové hadice, např. pokud bude vůz v pevné soupravě trvale jako poslední a tedy i bez spřáhla. Čtyři otvory světel na čelech, lze zakrýt z vnitřní strany červeným papírkem.
Hotový model vozu Bte
Propojení alternátoru s el.skříní lze provést černou nití. Na funkci podvozku to nemá vliv.
Druhá strana vozu
Čelo vozu a ( snímky prvního ranního Os vlaku ).
Vůz v soupravě
Doplňující fotografie
Video s tímto vozem najdete ZDE
Poznámka :
Vůz viz nahoře ( lakovaný Bte ) byl doplněn navíc o leptané podložky 0,5 mm, při spojení s vozy je vidět, že je trochu výš. Dle dokumentace je správná výška vozu nad TK 4230 mm, což je v TT 3,525 cm. Kola jsou 920 mm, v TT vhodná 7,7 mm. Podložky 0,5 mm osaďte dle svého uvážení.
Doplňující fotografie
Bdt 21-08 293-2
Bdt 21-08 318-7
Bdt 21-08 345-0
Bdt 21-08 395-5
Článek publikován 25.5.2014 / Poslední aktualizace 8.12.2015