Návod sestavení podvozků o rozvoru 2300 mm. Velikost 1:120 TT

Btn-042_2

70_54_20-09_496_liben_depo_26_03_1993_foto_mahel_dia042_002_praha_hl_17_07_1994_foto_mahel...Děkujeme za fotografie, které poslal Pan Ivo Mahel


Leptaná sada obsahuje dva podvozky o rozvoru 2300 mm.

Vhodné pro rekonstruované vozy z řady Baim / 053 Btn na řadu Btfnw / 042.201 Btn a 042.204 Btn. 

Velikost 1:120 TT. Cena 150 Kč

Podvozky2300_lak3

042-201d042-204l042-201c

Podvozek, který je navíc doplněn o ložiska...

Podvozek_042_loziska4Podvozek_042_loziska1Podvozek_042_loziska3


Návod ( bez ložisek )

 Připravíme si hlavní dílky. Kostru podvozku, kterou dle připravených rysek na spodní straně leptu ohneme a masky ( podélník ) s měchem

Podvozek-042_stavbaPodvozek-042_stavba1Podvozek-042_stavba2

 Na ohnutý základ - kostru připevníme masky. Měch ohneme v kleštích do tvaru prstenu.

Podvozek-042_stavba3Podvozek-042_stavba4Podvozek-042_stavba5

 Prostrčíme ho přes podvozek, vycentrujeme a připevníme ze spodní strany. Dále si připravíme dílky dle třetí fotografie níže. Tlumič svislého vypružení, kryty ložisek a pružiny prvotního vypružení.

Podvozek-042_stavba6Podvozek-042_stavba8Podvozek-042_stavba9

 Připevníme dané dílky na svá místa, pružiny si nejprve v kleštích předohneme do tvaru "C". Po navléknutí - prostrčení na podvozek pružiny lehce domáčkneme. Poslední dílek přijde umístit na spodní stranu vozu. V jeho levé části jsou naznačené trubky pro napouštění vody do umýváren, přijde připevnit vždy směrem trubek ke koni vozu.

Podvozek-042_stavba10Podvozek-042_stavba12Podvozek042_stavba21

042-204a042-204b042-201d_2

 Stavba podvozků není nijak náročná. Jelikož je podvozek kovový, máme zároveň vyřešen i případný přívod proudu z kolejí do vozu. Každý podvozek bude sbírat jeden pól. Pro vodič je v podvozku v horní části připraven malý otvor. Výřez podvozku směřujeme směrem ke konci vozu. Tím vzniká velký prostor pro kinematiku krátkého spřáhla.

Vůz 042 203 s atypickým podvozkem. 

042-203e042-203a042-203b

Osvětlení vozu

- Tři fotografie níže poukazují na možné vedení vodičů z podvozků - sběr proudu.

Podvozky2300_lakPodvozky2300_lak1Podvozky2300_lak2_2

 Při použití plastového rámu můžeme podvozky uchytit libovolným šroubem M2. Při použití kovového podvozku a zároveň pokud má vůz sbírat proud je dobré použít plastové šrouby M2, ty máme v nabídce.


Doplňující zboží

Kat.č. TT-Rám Y2

 Odlehčený pevný rám pro vozy Y 17.200 m. Síla leptu 0,5 mm. V místě uchycení podvozku je rám zesílen na 2 x 0,5 mm - pro zachování celkové ověřené výšky vozu. Pro případné nastavení výšky na 1 mm ve střední části rámu ( při náhradě u vozů s rámem 2 x 0,5 mm ) je v sadě 12 kusů malých plošek. Dále je rám lehce prodloužen. Pro případné nastavení do kratší ( původní délky ) jsou na spodní straně připravené rysky. Velikost TT. Cena 150 Kč


Upevnění podvozků k rámu 

Kat.č. TT-M2 StartSet - Cena 40 Kč

 Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře.

Zaklad_m2-set

Kat.č. TT-M2 SET - Cena 85 Kč

 Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice, 2 x měch na čela vozu a 4 kusy leptaných desek nárazníků. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře.

Video

Článek publikován 24.1.2014 / Poslední aktualizace 21.4.2016