Jak se může zdigitalizovat mosazný pojezd

Pár informací a obrázků ze stavby :

 Zde byl použit dekodér Zimo MX645 ( na vodičích ) a repro kostka Zimo 10 x 15 mm. K MX 645 je balen i kondenzátor. Umístění digitálních prvků byla nejprve trochu hádanka - vadila kardan, nakonec se osvědčilo nové dno - tedy zbytek plechu - leptu, ohnutého do tvaru "U", který kardan přemostil. Tak byl uchycen jak dekodér, tak reproduktor. Kondenzátor našel své místo pod podlahou ( v mezírce v podlaze ). Oplechovaný je nově také setrvačník, aby nedošlo např. k namotání vodičů...

 Pokud je tedy v daném modelu místo, je lepší vybrat tento dekodér MX645, proti MX 648. Navíc MX645 snese větší motorovou zátěž a to 1,2 A. U MX 648 by při 0,8 A mohl nastat už problém, v kombinaci s mosazným pojezdem...  

Něco málo ke stroji :

 Je to odlitek, který byl lakován asi v roce 2007, takže už něco pamatuje, i mosaz už má něco najeto, přesto a možná právě proto to byla vlastně výzva. Je to stroj 830.236 Libereckého depa, nátěr odpovídá roku 1994, míra patiny ale už nikoliv. Původní poziční světla v analogové verzi byly přenášeny světlovodem. Protože při DCC dokáže mašina svítit dle potřeb uživatele, došlo na osazení SM diod, jak pozičních žlutých, tak červených u každého stanoviště. Dále velké stanoviště bylo doplněno o jednu žlutou SM diodu a osvětlení v interiéru zajišťuje světelný had. Nárazníky ( desky ) byly dosazeny leptané z naší produkce. Dále byl stroj obohacen o pár figurek.

Jak je to zapojené :

Po nastavení některých CV hodnot se stroj chová dle potřeb uživatele...

F0 - spíná poziční žlutá světla dle směru

F1 - spíná koncová červená světla dle směru - vedeno z plošek FA4 a FA5

F2 - osvětlení stanoviště bez závislosti na směru

F3 - mód posunu a 4 x žlutá

- Interiér svítí trvale, pokud je kolej pod napětím  

 Šlo by ještě dozapojit přes plošky FA6 a FA7 např. ovládání digitálního spřáhla, kde funkce by byla přiřazena třeba k F18 - zvuk syčení. Jelikož ale digitální spřáhlo není "v šuplíku" postačilo upravené spřáhlo Kuehn, které se otáčí zároveň s podvozkem.

 Případně by šlo do skříně 830 umístit malý generátor kouře, pokud by se zřekla nějaká jiná obsazená funkce - pozice tlačítka... 

830_dcc_1830_dcc_2830_dcc_3

A níže je již stroj nasazen do služby - zde sólo...

830_dcc_5830_dcc_6830_dcc_7

830_dcc_8830_dcc_9830_dcc_10

830_dcc_11830_dcc_12830_dcc_13

 V 90.letech nebylo nic neobvyklého, když za motorový vůz byl zařazen i vůz poštovní. Zde je zařazen leptaný DCC vůz Postw 215. O stavebnici poštovních vozů najdete více ZDE

830_dcc_14830_dcc_15830_dcc_16

830_dcc_17830_dcc_18830_dcc_19

830_dcc_20830_dcc_22

 V provozu pak stroj 830 bude na kolejišti převážně s vozy řady 020. Odlitky doplněné o leptané bočnice naší produkce...Vozy 020 - více ZDE


VIDEO s 830.236

Článek publikován 25.5.2016 / Poslední aktualizace 26.5.2016