Segmentové analogové kolejiště TT, zatím pouze s přesnějším rozvržením hlavní stanice. Další segmenty se budou připravovat postupně :
- Vedlejší stanice na hlavní trati - 3-kolejná s návěstidly mechanickými ( levá část kolejiště ). Více ZDE
- Zastávka v lese na hlavní trati a koncová stanice lokálky - 3.kolejná ( pravá část kolejiště ). Více ZDE
To vše s dostatečnou vzdáleností od sebe. Celkový plán je vytvořit tvar segmentů ve tvaru "U". Kde vlak na hlavní trati tento tvar obkrouží, ale pořád půjde jen o zdeformované kolečko.
Kolejiště ukáže možné použití leptaných novinek - tentokrát půjde především o naše budovy z leptů. Kolejiště je myšlené zatím jen pro motorovou trakci, ale možná časem bude sloužit i pro elektrické lokomotivy. Skryté nádraží se bude nacházet pod hlavní stanicí v úrovni cca -10 cm. Max. klesání / stoupání 3cm na 1m.
Popis hlavní stanice :
Vede přes 2 segmenty. Dispozice : Odjezd vlaků na 3 směry. 5 kolejí v rovném úseku trati, z toho hlavní kolej má betonové pražce. Druhá a třetí kolej je spojená angličanem. Hala umožňuje drobné posuny pracovních strojů ( PA300 / D 080 / MUV 69.2 ).
Peron u třetí koleje je 110 cm dlouhý - délka pro 3 vozy Bymee s lokomotivou, nebo motorový vůz s vozem z lokální tratě. Na první koleji bude probíhat dle potřeb nakládka / vykládka u skladiště.
Pátá - nákladní kolej má délku 195 cm. Příjezdy do stanice budou obloukem R 500. Návěstidla světelná vjezdová / odjezdová. Max. možná délka kolejiště je dle prostorů zatím 410 cm a šířka 370 cm.
Rozměry segmentů stanice :
- 140 x 55 cm - zhlaví s halou 41 x 11 cm, z toho je také již 50 cm širé tratě
- 160 x 55 cm - střed stanice - staniční budova 31 x 8 cm a skladiště 45 x 6 cm + druhé zhlaví
První segment hlavní stanice - L zhlaví
Stavba rámu začala 11.2.2015 a z plánku je poznat, že původně měla být stanice menší.
První pokládání kolejí na korkové lože.
Štěrkování
Z hmoty "DAS" vytvořená D1 a kolem ní roste první zeleň.
Patinování kolejí
Po osazení serv přišlo na řadu maskování táhel. Dále se tahala elektrika a s tím se zapojila také první světelná návěstidla.
První testovací jízdy proběhly s Brejlovcem....D1 již patinovaná a má první návštěvníky, v pozadí je vůz Bte ( Bp ). V popředí také nějaká ta zeleň.
Příprava drátovodů.
Položená leptaná hala Ostroměř.
- Video ZDE ( Odjezd Os - vozy Bp a D )
Při stavbě dochází vždy k jistým kompromisům a nápadům, tak i zde původně zamýšlenou funkční výměnu nahradila částečně snesená spojka mezi první a druhou kolejí. Kussá kolej je vlečka do budoucího oploceného areálu kovošrotu. U křížové výměny vzniknul ideální prostor pro středně velké hradlo, zde tedy najde své místo leptané hradlo "Bruntál". Dále byla mezi segmenty položena poslední část třetí koleje a tím vzniknul celkový obraz a tvar hlavního nádraží.
Příprava terénu za halou - silnice povede ve svahu. Areál kolem haly bude také oplocen.
Zeleň za halou. U kussé koleje je areál kovošrotu, postupně bude plocha doplněna patinovaným šrotem.
Prohlížecí jáma a usazení haly
Výškově usazená hala ( 2 vrstvy korku po 2 mm ). Uvnitř haly bude betonová podlaha. Venkovní prostory kolem kolejí se zasypou štěrkem k temenu kolejnice, nebo se osadí betonové panely. Třetí fotografie - zatravňování ploch za skladištěm.
Segment venku - 10.března 2015
Prostory kolem haly byly zatravněny, zaštěrkovány a patinovány. Dále bylo osazeno 8 stromů.
Silniční vozidla prošla také patinováním...
Cvičně položené leptané hradlo "Bruntál"
Cvičně položená univerzální stavba - malá hala "Bruntál"
Terén pod hradlem, interiér a jeho osvětlení. Mechan. páky byly použity z leptané sady ( malého hradla ), které bylo použito jako zastávka, viz P zhlaví. Za hradlem bude v trávě pár snesených kolejí.
Osvětlení budovy - zázemí posunovačů ( malá hala Bruntál ) zajišťuje také jedna dioda.
Zeleň kolem hradla. Na svůj první ranní výkon čeká právě nastartovaná M 296. Malá hala vedle, by se dala pojmout také jako nocležna.
Zapojené druhé Se návěstidlo u hradla a rozmístěné drážní lampy na L zhlaví.
MUV 69.2 s vozíkem PVK čeká na svůj posun do stanice. Večerní Os odjíždí ze 4.koleje, soupravu tvoří patrové vozy.
Osazení námezníků a vahadel, štěrkování a trocha elektroniky. Návěstidla jsou zapojená také v závislosti na výměnách. Barvy Z / B se rozsvítí jen tehdy, pokud je vlaková cesta ( výměna ) dobře postavena.
Osazení vahadel a štěrkování u křížové výměny, vše ještě v záplapě lepidla.
- Video - Posun přes halu s PA300 ZDE
Osazení odjezdových návěstidel. Návěstidla jsou také zapojená v závislosti na výměnách. Barvy ŽZ / B se rozsvítí jen tehdy, pokud je vlaková cesta ( výměna ) dobře postavena.
Kussá kolej za hradlem bude doplněna o leptanou bránu. Tu lze ovládat na dálku servem.
Širá trať za stanicí pokračuje levým obloukem R500 na L segmenty, kde bude stále klesat až na úroveň skrytého nádraží, které je v -15 cm....
Tyto další segmenty - díly 6, 7 a X jsou v jiné složce ZDE
Sergejové při opalování :)
Článek publikován 12.2.2015 / Poslední aktualizace tohoto segmentu 9.6.2015
Druhý segment hlavní stanice - P zhlaví
Stavba rámu začala 15.2.2015
Níže na fotografii jsou oba segmenty za sebou. Rozměry 300 x 55 cm. Pomocí kartonu a papíru roste u páté koleje mírný svah.
Pokládka výměn. Nejkratší kolejničkou je 3-pražec...
Štěrkování 4. a 5. koleje, ostatní koleje až po vytvoření hrany peronů.
Propojení třetí koleje. Za pátou kolejí už vyrostla také tráva a keře.
Propojení druhé koleje a cvičně položené leptané budovy nádraží a skladiště.
Byla položena první kolej. Dále se začalo s přípravou hran peronů. Níže jsou již hrany od středu budovy směrem na P zhlaví, perony budou pokračovat také směrem k L zhlaví. Staniční budova "usazena" na korku : 2 x 2 mm je zarovnání budovy s pražci a 1 x 2 mm je max. výška budoucího chodníku. Za budovou bude asfaltová cesta, vytvořená z hmoty "DAS". Před budovou se bude stěrkovat k temenu první koleje...
Serva u první a druhé výměny zapojeny. Částečné štěrkování kolejí. Příprava cesty k nádraží. U první výměny bude stát menší hradlo - další leptaná stavebnice. U silnice bude stát řada obytných domů...
Patinování kolejí...
...další patinování - pravého zhlaví. Dále byly výměny doplněny servy. A když je dán pohyb tyčky od serva k jazyku, můžou se doštěrkovat prázdná místa.
Dodělávání peronů.
Eas od f.Tillig čeká na příjezd manipuláku...
Osobní vlak složený z vozů Bymee čeká na křižování, na rampě je stále co dělat...
Osvětlení skladiště zajišťují 3 diody. Za skladištěm vzniká terén.
Silnice v základní barvě. Papírky označují umístění budov. Zatravňování ploch za skladištěm.
- Video ZDE ( Příjezd nákladu a odjezd Os )
Umístění leptané váhy. Umístění leptaných garáží. Prostor u silnice na pravé straně od staniční budovy je určen pro činžovní domy a různé stavby ( garáže ).
Cvičně položené malé hradlo, stavbu ale lze neplánovaně použít i jako zastávku.
...a ona zastávka...( zbytek z leptané sady - mechan. páky byly použity do hradla "Bruntál" - viz L zhlaví ).
Vytížený odpolední provoz a drážní pomocníci :)
Příprava leptaných, variabilních činžovních domů 3v1...
Sestavení leptaného činžovního domu. Jeho umístění není ještě přesně dáno, ale bude někde u P zhlaví. Tato stavebnice se dá využít také jako nádražní budova.
Návrh rozmístění leptaných budov kolem P zhlaví. Ze třetí koleje povede trať "do rovného" přes budoucí anglickou výměnu na původně neplánovanou lokálku. Půjde o kratší trať, stále stoupající, která zůstane jen na P segmentech. Koncová stanice bude mít 3 koleje a nějakou tu vlečku. Takže toto P zhlaví, čeká v brzké době krátká výluka. Tím se z počátku menší stanice o 4 kolejích stává již zajímavá středně veliká stanice s odjezdem vlaků do tří směrů.
Osazení vahadel a zatravňování ploch.
Chodník...
Zatravnění plochy u železniční váhy a plot u skladu.
První cestující čekající na daný spoj.
Terén a zeleň kolem garáží.
Pokračování chodníku, osazení dalších figurek, trocha zeleně a nakládka dřeva u první koleje...
Osvětlení budovy - ( Hradlo malé ) zajišťuje jedna dioda. Po přípravě osvětlení se budova přilepila k desce a kolem budovy vyrostl další menší plac zeleně.
Posun večerního Mn. Pravé zhlaví bude obsluhovat personál menšího leptaného hradla.
Sestavení leptaných, variabilních činžovních domů 3v1...
Pohledy z Nádražní ulice
Video ZDE ( posuny halou a Os s vozy D a Bymee )
Tento segment bude dále doplněn o další lepty - přechody a budovy.
Křižování dvou osobáků a pohledy na leptané novostavby. Hala "střední" bude o cca 30 cm dál od zhlaví, než je níže na fotce. Tím budou veškeré budovy tohoto segmentu postaveny a rozmístěny.
Zahájení plánované částečné výluky P zhlaví - osazení kříže pro krátkou lokální trať do malé koncové stanice.
Osazená a elektricky zapojená odjezdová návěstidla. Už je stačí jen fixovat k desce. U druhé koleje bylo použito trpasličí návěstidlo. Níže už pár pohledů na možné kombinace barev. Návěstidlo u třetí koleje je propojeno se servem následné výměny ( zpětné hlášení ), takže pokud je výměna do odbočky a přepínač v poloze na "volno", sama se přidá spodní žlutá - 40. Bílá se u všech návěstidel zapíná módem posunu.
Pokračování P segmentů - díly 3, 4 a 5
....tyto segmenty najdete ZDE
....Další fotografie po přestěhování kolejiště najdete ZDE
Článek publikován 12.2.2015 / Poslední aktualizace tohoto segmentu 5.9.2015